ПРОТЯГОМ ТИЖНЯ В ПАРЛАМЕНТІ БУДЕ ЗАРЕЄСТРОВАНИЙ ЗАКОНОПРОЕКТ ПРО ОБОРОННІ ЗАКУПІВЛІ

Протягом тижня в парламенті буде зареєстрований законопроект про оборонні закупівлі, який докорінно змінює підходи до ціноутворення, контролю якості та взаєминам замовників і виробників військової техніки.

Про це на сайті UAinfo пише Мустафа НАЙЄМ.

Документ практично готовий, і зараз в нього вносяться останні правки юристами Мінекономіки, МОУ, експертами профільного парламентського комітету і Концерну «Укроборонпром».

«Я буду розкривати деталі пропонованих змін поступово, аж до дня голосування законопроекту в парламенті», — пише автор.

Отже, новий закон про правила закупівель в оборонній сфері пропонує:

  • формувати зведений план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення на трирічний період, що значно спростить планування виробництва;
  • розділити всі оборонні закупівлі на відкриту і закриту частини (в закриті включити контракти, інформація про яких становлять державну таємницю);
  • для потреб оборонної сфери передбачити чотири процедури закупівель:

 

1) закрита процедура без застосування електронної системи закупівель — для закупівель, що містять державну таємницю;

2) торги з обмеженою кількістю учасників в два етапи — на першому етапі відбувається кваліфікаційний відбір постачальників і виробників, на другому — самі торги між допущеними учасниками;

3) спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель Prozorro;

4) спрощені торги без застосування електронної системи закупівель — застосовується як виняток під час дії воєнного стану;

  • визначати виконавців і постачальників оборонного замовлення автоматизованою системою — Електронним реєстром постачальників;
  • поетапний перехід від постійного / проміжного контролю всіх ланок виробництва до системи сертифікації якості продукції;
  • впровадити замість військового приймання нову систему контролю якості, для чого створити спеціальний орган гарантування якості продукції;
  • скасувати системи ціноутворення по розрахунково-калькуляційних матеріалів (РКМ);
  • вартість продукції з відкритої частини оборонних закупівель буде вважатися найвища ціна, оголошена під час торгів;
  • ціна на продукцію з закритої частини оборонних закупівель буде або фіксованою, або буде формуватися виходячи з орієнтовних витрат на виробництво;
  • закон пропонує встановлювати фіксований рівень рентабельності оборонних контрактів і не допускає можливість її регулювання рішеннями замовника на власний розсуд.

«При цьому в документі є ряд моментів, які все ще залишаються критичними для вітчизняних виробників оборонної продукції, зокрема, для підприємств «Укроборонпрому», — додав М. Найєм.

Їх всього три:

  1. Усунення нерівних умов для національних та іноземних виробників озброєнь і військової техніки, яка може привести до знищення вітчизняного військово-промислового комплексу.
  2. Невтручання замовників в виробничу і господарську діяльність виробників оборонної продукції і зрозуміла дорожня карта заміни інституту військового приймання, РКМ-ів системою сертифікації і гарантування якості.
  3. Невтручання замовників військової продукції в процес відбору та залучення співвиконавців і субпідрядників оборонних контрактів.

«Ми продовжуємо шукати компроміс по цих пунктах. І сподіваюся, що в найближчі дні все розбіжності будуть усунені, і до голосування в парламенті ми прийдемо з єдиним документом і позицією», — підсумував він.

Поделиться публикацией