ЧОМУ СУ-57 ПРОГРАЄ «РАПТОР» У СКРИТНОСТІ: БРИТАНСЬКИЙ ЕКСПЕРТ ПРО НЕДОЛІКИ РОСІЙСЬКОГО ВИНИЩУВАЧА

(на фото винищувач F-22 Raptor)

Через десять років після першого польоту Су-57, ситуація з російським стелс-винищувачем являє собою масу невирішених проблем. Його радіолокаційна сигнатура щонайменше в 10 разів більше, ніж у американського F-22 Raptor. Його радари можуть не спрацювати. І незрозуміло, чи може Москва дозволити собі купити всі 76 літаків, на придбання яких наполягав президент РФ Володимир Путін.

Планер від Су-27

До таких «протверезним висновків» прийшов Джастін Бронк, експерт по ВВС з Королівського об’єднаного інституту оборонних досліджень (Лондон), пише американське видання Forbes:

«Є значні сумніви щодо масштабів виробництва Су-57 і фінансування, необхідного для вдосконалення сенсорів літака, бортового радіоелектронного обладнання та спеціалізованих систем озброєння.»

За словами Бронко, завдяки високому ступеню всебічної скритності, важко виявляти радару і висотним характеристикам F-22 здатний «повністю перевершити всі існуючі російські бойові літаки».

«Росія була добре обізнана про програму розробки F-22, і Су-57 — результат їх зусиль зі створення багато в чому можна порівняти винищувача», — пише британський експерт, вважаючи, що у результаті виник Су-57 як «сильно модифікована похідна від планера Flanker (Су-27), форма якого (планера Су-57) зводить до мінімуму фронтальний X-діапазон (поперечний переріз радара), зберігаючи при цьому надманевреність «.

Межі скритності і фінансів

Але експерту незрозуміло, наскільки вдалою виявилася обрана конструкція. Зокрема, під сумнів автор ставить скритність даної машини:

«До спостережуваним джерел радіолокаційного відображення відносяться незвичайні постійно рухаються LERX, конструкція ліхтаря кабіни, повітрозабірники біля основи похилих вертикальних стабілізаторів, (інфрачервоний) датчик перед кабіною і лише частково закриті вихлопні частини турбін реактивного двигуна.»

Той факт, що сопла практично не прикриті, викликаний специфічною формою крила: запозичений у Су-27 фюзеляж як би сплющили, розмістивши при цьому два великих центральних збройових відсіки між повітропроводами повітрозабірника. В результаті виявилося недостатньо місця для прикриття сопла як у F-22.

«Ці особливості, ймовірно, є результатом порівняльної недосвідченість Росії в проектуванні і будівництві стелс-літаків, укупі з бюджетними обмеженнями», — вважає експерт.

На його думку, фінансові ліміти могли вплинути і на сенсори Су-57. Felon (позначення літака в НАТО) має унікальну компоновку РЛС — радар X-діапазону з електронним скануванням на носі плюс знаходяться там же менші решітки X-діапазону, які розширюють зону дії.

Але нове компонування РЛС X-діапазону Су-57 в поєднанні з низькочастотними гратами, які «Сухий» планує додати в крила літака, являє собою ризик інтеграції. Це викликано тим, що «російська промисловість страждає від браку високоякісних мікроелектронних компонентів з моменту введення західних санкцій (…) що збільшує труднощі, пов’язані з розробкою такого складного комплексу сенсорів з декількома матрицями, з його доведенням до рівня зрілості, коли він може вважатися готовим до роботі на передовій «, попереджає Бронк.

З його слів, проблеми з Су-57 можуть викликати коригування програми виробництва, яку щосили намагаються виконати: планується придбання 76 літаків на додаток до 10 прототипам, які вже літають. За наявними відомостями, Кремль виділив 2,6 млрд $ на початкове виробництво, але, як стверджує Бронк, це всього лише 34 млн $ на літак — навряд чи цього достатньо, щоб покрити витрати на планер з обладнанням і двигунами.

«Навіть якщо все 76 літаків, про які заявляв Путін, будуть поставлені, (російські ВКС) експлуатуватимуть значно менше, ніж 100 машин до кінця 2020-х років, і ймовірність того, що сенсори, авіоніка і двигуни будуть зрілими, сумнівна«, — робить висновок Бронк, вважаючи, що в своєму матеріалі дав вичерпне пояснення, чому Су-57 програє «Раптор».

Поделиться публикацией