В УКРАЇНІ МОДЕРНІЗУВАТИМУТЬ ВИНИЩУВАЧІ МІГ-29 ДО ВЕРСІЇ МіГ-29МУ1

В січневому номері авіаційного журналу Air Forces Monthly вийшла стаття Олександра Гольца про модернізацію винищувачів МіГ-29 на Львівському державному авіаційно-ремонтному заводі (далі – ЛДАРЗ).

За словами автора, у 2018 році планується представити перший прототип МіГ-29МУ2. При цьому зазначається, що випробування літака мають пройти як найшвидше.

Олександ Гольц повідомляє деякі деталі модернізації, зокрема, в якості основи для МіГ-29МУ2 використовуватиметься МіГ-29МУ1, але він включатиме ще вісім етапів модернізації з метою подальшого підвищення бойових можливостей. До них відносяться модернізація системи управління зброєю СОУ 20ПM, подальше оновлення радіостанції Р-862, бортова інтегрована апаратура навігації і посадки «Курс-93М», заміна навігаційної системи РСБН A-323 і використання шини даних MSD-2000.

Крім того, планувалося, що модернізація за другим варіантом, тобто МіГ-29МУ2 включатиме можливість застосування керованих авіаційних ракет “повітря-земля” і керованими авіаційними бомбами.

Вавто відзначити, що на даний час в Україні відсутні сучасні керовані ракети класу “повітря-земля”, а також керовані авіаційні бомби, тобто проблема повинна вирішуватися комплексно. Крім того, виникає питання, чи матиме МіГ-29МУ2 можливість використовувати спеціальні підвісні контейнери розвідки чи РЕБ, чи буде в кабіні літака оновлена авіоніка, покращено систему супутникової навігації.

Щодо Міг-29МУ1, який постачається з 2009 року, то його модернізція включає: удосконалення радіолокаційного прицілу радіолокаційної станції НО19 задля збільшення дальності виявлення повітряних цілей (перший варіант модернізації НО19); встановлення системи супутникової навігації СН-3307-01, яка інтегрована в навігаційний штатний комплекс літака; доробка старих систем об’єктивного контролю типу «Тестер УЗ-Л», «Екран-13М-4» і  блоків БПК-88 серії 3КМ для удосконалення бортових засобів контролю і реєстрації параметрів польоту; дороблено радіостанцію Р-862; встановлено літаковий відповідач А-511.

Встановлення цифрового реєстратора параметрів польоту дозволило більш оперативно зчитувати та розшифровувати інформацію, а також більш точно її аналізувати та наглядно відображати.

Однак на практиці було виявлено деякі недоліки таких доробок літака, зокрема незручність та ненадійсть системи супутникової навігації СН-3307, а також низька надійність РЛПК.

Також деякі оновлення отримують звичайні МіГ-29 після ремонту на ЛДАРЗ, тому в результаті значної різниці між відремонтованим МіГ-29 та модернізованим МіГ-29МУ1 майже немає.

Варто відмітити, що наразі єдиним експлуатантом винищувачів МіГ-29МУ1 у Повітряних силах є 40 БрТА.

Поделиться публикацией