Державне підприємство «Антонов» веде роботи з імпортозаміщення складових частин, обладнання та агрегатів виробництва Росії, військово-транспортного літака короткого зльоту та посадки Ан-70.
Про це повідомив Український міліарний портал посилаючись на судове рішення, яке оприлюднили колеги з MilitaryAviation.in.ua.
Вищевказані роботи ведуться в інтересах Збройних Сил України згідно зі спільним рішенням МО України та ДК «Укроборонпром» № 19960/з/1-2015 від 18.01.2016 зі створення літака Ан-77 з комплектуючими вітчизняного та західного виробництва.
За цим рішенням ДП «Антонов», що входить до складу ДК «Укроборонпром», проводить дослідно-конструкторської роботи з модернізації у частині імпортозаміщення комплектуючих виробництва Російської Федерації військово-транспортного літака короткого зльоту та посадки Ан-70 з серійним номером № 01-02.
Під час міжнародного авіасалону “Dubai Air Show 2017” про готовність взяти участь у модернізації літака Ан-70 заявили компанії з Королівства Саудівської Аравії, Об’єднаних Арабських Еміратів та Туреччини.
Ще в середині 2000-х років Міністерство оборони України замовило декілька Ан-70 для Повітряних Сил ЗС України, збирання фюзеляжів яких було завершено у 2012 році.
Нагадаємо, що у 2015 році Ан-70 було прийнято на озброєння Збройних сил України тому модернізація цього літака з метою позбутися залежності від комплектуючих з країни агресора є одним з найважливіших завдань для вітчизняних авіабудівників.
Спочатку планувалось, що серійне виробництво Ан-70 буде вестися в Росії в кооперації з серійним заводом Антонова в Святошині. Плани з виробництва Ан-70 в Росії змінювалися кілька разів. Після початку проектування літака в 1985 року планами виробництва розглядалися потенційні майданчики у Воронежі, Самарі, Омську та Ульянівську.
В ході візиту до Казані 9 червня 2012 прем’єр-міністр Росії Дмитро Медведєв оголосив, що виробництво Ан-70 буде вестися в цьому місті.
Київський завод ДП «Антонов» мав виробляти і постачати в Казань крила, горизонтальне і вертикальне оперення, гондоли та пілони двигунів. Носову частину фюзеляжу мали доставляти в Казань з Новосибірська, консолі – з Ульяновська, а композитні елементи – з Воронежа.
Виробляти шасі мала російська компанія «Гідромаш», допоміжну силову установку ТА18-200-70 – Науково-виробниче підприємство “Аеросила” з Ступіно у Московській області, навігаційну систему ПрНПК-77 і РЛС «Купол-III-76М» компанія «Котлін Новатор» із Санкт-Петербурга, також більшість електроніки мала бути російського виробництва.
Саме тому після початку російської агресії у 2014 році проти України питання існування проекту Ан-70/77 залежало від заміщення російських комплектуючих на українські або західні аналоги.
Так у матеріалі справи рішенням керівництва ДП «Антонов» № 77-15-2198 від 04.12.2015 передбачено заміну на літаку АН-70 № 01-02 радіостанції зі складу бортового комплексу зв’язку БКЗ-70 на радіостанцію MR6000A з пультом керування GB6500.
З цією метою, ДП «Антонов» укладено контракт № 2502 від 29.04.2016 про закупівлю товарів, з німецькою компанією «Rohde&Schwarz» щодо постачання спеціальної радіостанції M3AR для власних виробничих потреб.
Вказана радіостанція була імпортована у лютому 2019 року, але для уникнення довгої бюрократичної процедури експортного контролю, ДП «Антонов» підготовлено пакет документів для подачі в митні органи України в яких зазначено, що вказана радіостанція призначена для цивільних літаків та не підлягає експортному контролю.
Тобто посадовців ДП «Антонов» порушили порядок здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, чим вчинили кримінальне правопорушення, передбачене ст. 333 КК України.”