ДП «Антонов» 2 вересня уклало угоду з ДП «ВО Південний машинобудівний завод імені О. М. Макарова» Державного космічного агентства України про виготовлення стійок шасі для літаків на 294,42 млн грн.
Про це 14 вересня ц.р. повідомив портал «Наші гроші», посилаючись на «Прозорро».
Завод повинен поставити 15 стійок шасі, тобто три комплекти для транспортних літаків Ан-178. Один з них поставлять у жовтні 2022 року, другий – у квітні 2023 року, третій – у жовтні 2023 року. Строки дійсні за умови отримання авансу і давальницької сировини.
Також повідомляється, що три стійки передньої опори за кресленням 178.00.4210.100.000 замовили по 25,30 млн грн., а 12 стійок основної опори – по 18,21 млн грн. Три з останніх будуть за кресленням 178.00.4110.100.001 (права), три – за кресленням 178.00.4110.100.002 (ліва), три – за кресленням 178.00.4110.100.003 (права), три – за кресленням 178.00.4110.100.004 (ліва).
У березні 2021 року «Антонов» замовляв у «Південмаша» такі стійки шасі в півтора раза дешевше: передньої опори – по 15,18 млн грн., основної опори – по 11,80 млн грн. Строк поставки був невідомий, але строк дії договору передбачався до кінця 2022 року. Потім у специфікації до того договору неодноразово вносились зміни, однак подробиці невідомі.
При цьому зараз у світі дорожчає алюміній, а китайці підняли «Антонову» ціни на титан.
Навесні «Антонов» отримав аванс за три літака Ан-178, замовлені Міноборони.
Крім того, фахівці звернули увагу, що ціна стійок для Ан-178 в 2014 році від виробника (у 2014 році придбали напряму у «Гідромашу» (РФ) за ціною $ 661тис за комплект, тоді як ціна сьогодні у 2021 році від «рідного Південмашу» складає $ 3млн 680 тис, тобто збільшена у 5,5 разів.