Незважаючи на рішення влади Індії закупити нові транспортні літаки С-295, Україна ще має шанс не втратити цей ринок та має докласти максимум зусиль для відновлення масштабної роботи на ринку цієї країни.
У цьому переконаний генеральний директор державного підприємства «Завод 410 Цивільної авіації» Олександр Пащенко.
Таку інформацію 10 вересня ц.р. повідомили на офіційній сторінці «Заводу 410 Цивільної авіації» у Фейсбук.
Зокрема, днями комітет з питань безпеки Кабінету міністрів Індії 8 вересня цього року схвалив контракт на купівлю 56 легких транспортних літаків С-295, які постачатиме корпорація Airbus.
Повідомляється, що протягом 4 років до Індії мають бути доставлені перші 16 літаків C-295 за цим контрактом.
«Це поганий дзвіночок для України. Варто нагадати, що найбільша концентрація літаків «Антонова» перебуває саме в Індії – це понад 100 одиниць. Крім того, прослідковується тенденція, що в країнах, де експлуатувалися літаки Ан-26 і Ан-32, на заміну приходять саме літак С-295» — зазначив О. Пащенко.
На думку генерального директора держпідприємства «Завод 410 Цивільної авіації», цінність цього ринку є надзвичайною, тому що в Індії величезний парк Ан-32.
«Необхідно правильно зважити відношення між нашим підприємством, «Спецтехноекспортом» і ДП «АНТОНОВ». Поки що гравці намагаються перетягувати ковдру кожен на себе, а в результаті ми можемо втратити ринок Індії. Це неймовірно чутлива ситуація, і тут потрібні державницькі рішення, при цьому вкрай необхідне і їх невідкладне прийняття. Не виключаю, що потрібно було б зібрати цю групу підприємств, можливо, у межах роботи ДК «Укроборонпром», а можливо, на рівні Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості», — наголосив О. Пащенко.
На його переконання, вузол проблем починається із того, що Україна затягнула цей контракт на 5 — 7 років. Крім того, генеральний директор «Заводу 410 ЦА» пояснив, що є досить багато зобов’язань, які Україна не виконали і поки не може виконати, у тому числі, внаслідок розриву зв’язків з Росією – одним із виробників потрібних комплектуючих.
«Понад 100 одиниць техніки ДП «АНТОНОВ» знаходяться в Індії. У цієї техніки у 2023 році почне закінчуватися ресурс експлуатації. У нас насправді залишився рік для того, щоб разом об’єднатися, вибачитися і почати працювати по-новому – якісно і обережно, із прицілом на майбутнє, забезпечити їх програмою продовження ресурсу, новим етапом модернізації, безперервним постачанням запчастин і т.д. Нам необхідно відновити довіру», — підсумував О. Пащенко.