РФ ТА БІЛОРУСЬ СТВОРЯТЬ РОСІЙСЬКО-БІЛОРУСЬКИЙ ІНСТИТУТ НОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В МІНСЬКУ

Напередодні відбулися кілька подій, які мають серйозне значення для розвитку авіаційної галузі та військово-технічного співробітництва Білорусі в першу чергу з Росією, але в перспективі і в рамках ОДКБ.

Про це повідомив портал WPRISTAV.RU.

 

По-перше, мова йде про рішення створити російсько-білоруський інститут нових технологій в Мінську. Сторони досягли домовленості про підготовку на базі нового навчального закладу, серед іншого, фахівців з експлуатації авіатехніки та аеродромного обладнання. Нововведенням же для Білорусі стане підготовка конструкторів авіаційно-вертолітної техніки.

Сьогодні в країні таких спеціальностей немає, але є ряд авіаремонтних заводів, де вони можуть бути затребувані. Крім того це означає розвиток кооперації в авіаційній галузі з Росією. Також не виключено, що це крок до налагодження випуску комплектуючих для російських літаків, як про це говорив Президент Білорусі О.Лукашенко, підбиваючи підсумки зустрічі з лідером РФ в Сочі в березні цього року.

Ще однією важливою подією для авіаційної галузі стало підписання Білоруссю і Росією нової угоди з питань льотної придатності. Це означає, що білоруські авіаремонтні підприємства в Мінську, Барановичах і Орші продовжать обслуговувати повітряні судна, які випускаються в Росії.

Угода також направлено на взаємне визнання владою двох країн сертифікаційних документів, які видаються на експортовану громадянську авіаційну техніку і її модифікацію «з метою забезпечення безпеки польотів».

Цікаво, що реалізація цієї угоди не змусила себе чекати, і 20 квітня в Мінському аеропорту приземлився Іл-76МД (RF-76803) Росгвардіі Росії. З неофіційних джерел стало відомо, що літак прибув на Мінський завод цивільної авіації № 407 для проведення технічного обслуговування.

До слова, у білоруських авіапідприємств досить широкі перспективи по обслуговуванню таких машин, оскільки за станом на початок 2021 року було випущено 958 літаків цього сімейства в 22 модифікаціях, з яких 118 одиниць було поставлено Росією на експорт в 24 країни Європи, Азії, Африки та Північної Америки.

Сьогодні це основні повітряні судна транспортної авіації збройних сил РФ. Тільки в Повітряно космічних силах є понад 100 одиниць Іл-76.

Машина також перебуває на озброєнні армій таких країн-членів ОДКБ як Вірменія — два літака і звичайно Білорусь — два.

Серед країн пострадянського простору власниками одного Іл-76 є Узбекистан, трьох — Азербайджан і вісімнадцяти — Україна.

Раніше президент Білорусі, відзначав готовність Мінського заводу цивільної авіації № 407 не тільки обслуговувати літаки, які випускаються в Росії, але і виробляти деякі вузли та комплектуючі для них.

Таким чином, ми бачимо, що в Білорусі в кооперації з РФ намітилися перспективи розвитку виробництва літальних апаратів, причому пілотованих. Це несе з собою і можливості подальшого розширення військово-технічного співробітництва в авіаційній галузі в рамках ОДКБ.

Поделиться публикацией