«Для мене дійсно незрозуміло, чому ми сьогодні не відмовилися від класичного алюмінію марки Д-16 російського виробництва у всіх його модифікаціях. Конструкційні матеріали можна було б дійсно замістити. Вони доступні. Крім того, ми не є критично залежними від того, що вони виробляються в РФ. Ситуація незрозуміла. Я вважаю, що від Росії необхідно йти подалі».
Про це в інтерв’ю Security Talks розповів генеральний директор державного підприємства «Завод 410 цивільної авіації» Олександр Пащенко.
«Що стосується критичної залежності від титанових сплавів, то однією з проблем є виробництво шасі для літаків. Вони виробляються в основному з ВТ-22, деякі елементи жароміцної стали, і в тому числі ВТ-06 – титан», — пояснив він.
Крім того, О. Пащенко додав, що монополістом із виробництва титану на світовому ринку є Російська Федерація (йдеться про найбільше в світі підприємство, що випускає вироби з титану і його сплавів — ПАТ «Корпорація ВСМПО-Авісма», яке знаходиться у м. Верхня Салда, РФ – ІА «ОПК»).
«До слова, Boeing на 50% залежить від цих компонентів. Крім того, це підприємство підписало нові контракти в 2020 і 2021 роках. Підприємство Airbus залежить ще більше, а бразильське підприємство Embraer взагалі залежить на 100%», — наголосив гендиректор «Завод 410 ЦА».
«Україна набагато менше країна ніж ті, які представляють перераховані вище компанії. На жаль, я маю сумнів, що на сьогоднішній день ми готові радикально замістити саме цей елемент», — підсумував О. Пащенко.