Начальник Управління розвитку цифрової інфраструктури на підприємствах І. Лисицький під час круглого столу Військово-морського підкластеру ГС «Морський кластер України» в рамках міжнародного транспортного форуму TRANS EXPO ODESA 2021 розповів про відродження ВСМУ.
І. Лисицький:
«На сьогоднішній день потенціал кораблебудування відроджується. Підприємствами-флагманами, я вважаю, підприємство «Нібулон» і підприємство «Океан». Я був особисто на підприємстві «Нібулон» і бачив нове обладнання, що призначене для оброблювання корпусу і т.д. На підприємстві «Океан» я також бачив як вкладаються кошти в розбудову підприємства та розвиток кораблебудування в цілому. Ці підприємства можуть виконувати всі роботи, що пов’язані з побудовою корпусів з подальшим доопрацюванням цих проектів».
Не дивлячись на це, І Лисицький наголосив, що таке обладнання, як двигуни, озброєння, навігаційне обладнання Україні прийдеться закуповувати. Але все, що стосується корпусної частини, то ми можемо впоратися власними силами.
«Більш того, у нас існує повний цикл управління життєвим циклом зразка. Тобто починаючи зі створення концепції до побудови корабля. Сьогодні у нас є можливість підтримувати повний цикл розбудови судна в інтересах замовника», — додав він.
«Що стосується британських та турецьких контрактів на закупівлю катерів та корветів, то можливо й був сенс в такій кооперації. Але я, вважаю, що ми могли б вибудувати цю співпрацю дещо по-іншому. Я маю на увазі, що Україна в спромозі виконати більшу частину цих проектів власноруч. На майбутнє ми маємо будувати кораблі в інтересах замовників сектору безпеки і оборони в повному життєвому циклі в Україні, з урахуванням спроможностей. Більша частина ланцюга виробництва має бути в середині країні. Такі питання варто підіймати на рівні Стратегії та політики», — прокоментував ситуацію з імпортом начальник Управління розвитку цифрової інфраструктури на підприємствах Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України.
Підсумовуючи стан суднобудування в державі І. Лисицький висловив переконання, що в Україні має бути прийнята Стратегія суднобудування, враховуючи й потреби в комерційних судах, торгівельному флоті, портовому флоті та ін. А також має бути точна програма кораблебудування, яка буде враховувати підхід, де максимальна частина ланцюжка вартості буде залишати в країні.