Децентралізація – це не лише додаткові можливості, але і зміна обстановки для нашого ворога — наївно думати, що наші реформи нічим не цікаві ворогу. Таку думку висловив голова Експертної ради Центру досліджень армії, конверсії та роззброєння Леонід Поляков під час свого виступу на міжнародній науково-практичній конференції: «ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ В УКРАЇНІ: БЕЗПЕКОВІ АСПЕКТИ». За його словами, нові ідеї децентралізації мають бути не лише ефективно впровадженні, але і надійно захищені. Найкращий кінцевий результат – це гармонія та баланс.
«Старт реформи децентралізації збігся зі збройною агресією Російською Федерацією. З одного боку, кроки уряду щодо децентралізації в умовах війни можуть здаватися нелогічними, але з іншого боку, децентралізація має закласти основи для ряду позитивних зрушень та підсилення сектору безпеки держави. Мова йде про створення муніципальних та громадських організація, які б надавали допомогу державним установам», — вважає експерт.
Також Л. Поляков заявив, що замість жорсткої моделі забезпечення безпеки і оборони заснованій на державній вертикалі в умовах децентралізації мова йде про більш ефективний комплексний підхід, який передбачає широке залучення громадян до суспільства в рамках створених територіальних громад.
«Чинник зовнішньої агресії є одним із головних гальмуючих моментів загальнодержавної реформи децентралізації і в тому числи в розрізі її остаточного конституційного закріплення. Процес впровадження децентралізації в країні, яка де-факто перебуває жертвою зовнішньої агресії природним чином породжує дискусії щодо послаблення влади, як головної загрози національної безпеки держави. В даному розрізі на особливу увагу заслуговує передбачена реформою трансформація вертикалі виконавчої влади », — додав голова Експертної ради Центру досліджень армії, конверсії та роззброєння.