Конференцію «Державна морська політика. Через проєктність до системності» провели у Миколаєві представники кораблебудівної галузі України та профільні промислові й військові експерти.
Під час заходу учасники констатували негативні наслідки відсутності державної морської політики.
«На жаль, відсутність державної морської політики, і це негативно впливає на розвиток підприємств. Підприємства галузі вижили за рахунок зовнішніх контрактів», — одностайно переконані учасники конференції.
Серед іншого, фахівці однозначно висловилися за необхідність розробки національної програми кораблебудування та також добудови національного корвету.
Погодження такої програми має бути не на рівні Міноборони, а на рівні парламенту — окремим законодавчим актом. Має бути морська стратегія, включаючи забезпечення безпеки судноплавства. В разі, якщо не буде волі вищого керівництва держави щодо розвитку кораблебудування та суднобудування, розробка концепцій та стратегій буде малоефективним.
«Оборона свого узбережжя починається з берегів противнику» — така думка має стати основою стратегії України.
Директорка Науково-виробничої корпорації «Клівер» Оксана Врублєвська зауважила під час виступу, що Україна історично країна кораблебудування, а нині найвище керівництво держави демонструє неувагу до морської безпеки. «І це – внаслідок дружби з Росією», — переконана вона. Вона також виступила із пропозицією створити Громадську експертну раду, прив’язану до профільного органу виконавчої влади.
Під час конференції лунали й інші думки, зокрема, щодо створення робочої групи при Мінстратпромі або, навіть, окремий комітет (підкомітет) у Верховній Раді України.
Фахівець Національного інституту стратегічних досліджень Віталій Бєгма висловив переконання щодо доцільності створення робочої групи в межах виконавчої влади. Зокрема, на його думку, може йти мова про Науково-технічну раду.
Валерій Алексеєнко, засновник НВК «Клівер» зазначив, що в Україні вже існують чудові програми, зокрема, модернізації фрегату «Гетьман Сагайдачний», будівництва національного корвету. «Необхідне створення лобі для завершення будівництва корвету, а для вирішення кадрового питання необхідно створити виробничі потужності, повірити у можливість відродження національного кораблебудування», — вважає він.
На думку віце-адмірала Сергія Гайдука, командувача ВМСУ (2014 – 2016 рр.), конференція має сформувати експертне середовище за стимулювати професійний діалог у державі щодо розвитку національного флоту. Це покращить розуміння рівню проблем у сфері будівництва ВМСУ, захисту держави з моря – все це має відбуватися на найвищому державному рівні, а не тільки на рівні військового відомства.