УКРАЇНА ПОСТАЧАЄ АВІАЦІЙНІ ДВИГУНИ ДЛЯ ПОТРЕБ ОБОРОНИ ТУРЕЧЧИНИ

Українські двигуни до цього часу постачаються для потреб турецької оборонної промисловості: деякі БПЛА Bayraktar літають на українських двигунах. Безпілотник Akıncı має двигуни виробництва «Мотор Січ», БАК Kızılelma також має український двигун. Про це в інтерв’ю «Главкому» заявив посол України в Турецькій Республіці Василь Боднар.

За його словами, «ще одна компанія, TUSAŞ/ТАІ, великий державний виробник літальних апаратів, також використовує українські двигуни. Наприклад, безпілотник з реактивним двигуном TAI Anka-3 має наш двигун. Ударний гелікоптер турецького виробництва TAI T929 ATAK 2 також обладнаний двигунами українського виробництва. Крім того, у Туреччині розробляється один з найперспективніших літальних апаратів – винищувач п’ятого покоління KAAN, в розробці якого українські компанії також безпосередньо беруть участь», – повідомив посол.

Василь Боднар додав, що українські дипломати працюють над тим, аби турецькі компанії заходили на український ринок з виробничими потужностями. Наразі розмови ведуться тільки про завод компанії Baykar, але в перспективі, вважає посол, цим точно не обмежиться.

У лютому 2024 року генеральний директор турецької компанії Baykar Халук Байрактар підтвердив, що під Києвом уже будується завод із виробництва безпілотників Bayraktar, який має запрацювати через 12 місяців.

Водночас Греція, Кіпр і Франція заблокували фінансування постачання для України безпілотників Bayraktar і артилерійських снарядів турецького виробництва, які мали закуповуватися за європейські кошти.

Після успішного експорту безпілотних літальних апаратів TB-2 Bayraktar Туреччина намагається сконцентрувати зусилля своєї оборонної промисловості на розробці та виробництві нових морських безпілотників.

Поделиться публикацией