У ЛЬВОВІ РОЗРОБИЛИ ЛІТАЛЬНІ ТРЕНАЖЕРИ ДЛЯ АРМІЇ, ЩО ВДВІЧІ ДЕШЕВШІ ЗА СВІТОВІ АНАЛОГИ

Колишні працівники Львівського науково-дослідного інституту розробили літальні тренажери для української армії, які вдвічі дешевші світових аналогів. Уже на шести таких тренажерах навчаються українські військові льотчики, ще два здадуть в експлуатацію до кінця року.

Про це повідомляє  ІА ZIK з посиланням на колишнього військового пілота Юрія Синенка.

Приватне підприємство ТОВ «МАРКЕТ-МАТС», що розташоване у Львові, займається розробкою надсучасної військової техніки, регулярно укладаючи багатомільйонні контракти із Міністерством оборони України. Підприємство складається зі 150 осіб, з яких 80% – це колишні працівники Львівського науково-дослідного радіотехнічного інституту, що у часи Радянського союзу славився своїми військовими розробками. Із 2005 року львівські науковці також займаються виготовленням тренувальних тренажерів для української військової авіації. Адже, до останнього часу, в Україні не було нових літальних тренажерів, на котрих могли б відпрацьовувати свої навики військові пілоти.

Заступник директора підприємства, генерал-лейтенант запасу, колишній військовий пілот Юрій Синенко розповів про необхідність і особливості виробництва цих тренажерів.

«Американські та європейські авіаційні правила кажуть, що льотчик повинен літати щорічно не менше 250 годин на тренажері. Відпрацьовувати на ньому всі свої завдання. Коли ми почали займатися цією справою, то в авіаційних частинах України були лише старі несправні тренажери, виготовлені у часи, коли ще комп’ютери були «іншим світом». У нас є чудова команда, яка робить практично замкнутий цикл виробництва – від конструювання до виготовлення тренажерів. Ми єдиний виробник в Україні тренажерів для військових літаків (МіГ-29, Л-39), також виготовляємо таке обладнання і для гвинтокрилів (Мі-24)», – повідомив Юрій Синенко.

Тренажери дозволяють підвищити безпеку польотів на 30-40%, адже 80% аварій літаків стаються саме через людський фактор. Тому вправність пілота у небі є такою важливою. Найважливіше у таких тренажерах – це адекватність до реальних літаків. Якщо такі тренажери мають відповідність меншу ніж 95%, тоді вони браковані, бо привчають пілота до хибних навичок, які можуть коштувати життя і справності повітряного судна.

Сам же тренажер представляє собою складну комп’ютеризовано-механічну систему, яка дозволяє змоделювати всі можливі і не можливі ситуації: від зльоту судна на військовому летовищі, складних маневрів у повітрі, і до приземлення літака чи гвинтокрила. Крім цього, можна також вести тактичні військові навчання із використанням ракет – вражаючи вогнем, як повітряні, так і наземні цілі. Все це дозволяє зекономити мільйони гривень, витрачених на паливо і зброю, притому, що пілот не втрачає своїх навичок, а навпаки – збільшує вправність керування повітряним судном.

Директор підприємства Олександр Звада наголосив на тому, що українські тренажери є дешевшими і не поступаються за якістю світовим зразкам.

 

«Виготовлення таких тренажерів – це складний і довгий процес, який займає близько року на один тренажер. Адже, крім конструювання і розроблення – це також його випробовування, що може тривати місяцями. Наші тренажери вдвічі дешевші за світові аналоги. Для прикладу, такі пристрої, які ми виготовляємо тут за 3 млн доларів, у сусідній Білорусі коштують понад 6 млн. При цьому, що якістю наші не поступаються, а у чомусь є навіть кращими», – відзначив Олександр Звада.

 

На підприємстві також кажуть, що наступного року продемонструють виготовлені ними сучасні й нові зразки оборонного комплексу України. Та які саме – не уточняють, через військову таємницю.

Поделиться публикацией
-->