Керівництво ПС ЗС України і державного концерну «Укроборонпром» протягом декількох років ведуть переговори з військовим відомством Народної Республіки Китай про організацію виробництва на українських авіапідприємства китайського двомісного багатоцільового літака HONGDU L-15.
Про це повідомив портал belvpo.com.
Згідно щ повідомленням:
Даний літак розроблений китайською корпорацією «Hongdu Aviation Industry Corporation» за допомогою фахівців російського КБ ім. Яковлєва і чимось нагадує російський учбово-бойовий Як-130.
Літак L-15, по суті, і навчальний планер, і легкий штурмовик. Пізніше китайці пішли далі і випустили чисто бойової варіант, назвав його JL-10. Перші 12 літаків JL-10 китайського виробництва були оснащені двигунами АІ-222-25 українського виробництва (запорізького КБ «Івченко-Прогрес» і ПАТ «Мотор Січ»). КНР планує озброєння свої ВПС сотнями таких літаків, то ж закупівля КНР ліцензії на збірку авіадвигунів на своїй території в місті Чунцин стала логічним продовженням співпраці.
Україна, зі свого боку, має намір отримати лінію зборки літаків L-15 на території авіаційного заводу в Одесі. У зв’язку з цим ведуться багаторічні переговори з корпорацією «Poly Technologic Inc». КНР виступає за угоду і готова продати лінію збірки літаків. Однак Пекін наполягає, щоб в Одесі здійснювалася тільки збірка, а виробництво усіх комплектуючих залишилося в Китаї.
Не виключено, що Пекін здійснить у даний проект значні інвестиції.
Переговори продовжилися у першій половині квітня в Одесі, куди завітала представницька делегація китайських військових і промисловців. Головне питання переговорів — продаж лінії складання літаків L-15 і організація їх складання в Одесі, а також сума інвестицій в «Укроборонпром».
Між іншим, російські ЗМІ з посиланням на власні джерела повідомили про готовність інвестувати КНР в проект складання літаків у пакеті з придбанням певних технологій іншого українського підприємства — КБ «Південне», розробника ракетної зброї.