ПІДСТАВ ДЛЯ ДЕРЖАВНОГО АУДИТУ ПРОГРАМИ «КОРВЕТ» НЕМАЄ, ОСКІЛЬКИ ВОНА НЕ ФІНАНСУЄТЬСЯ – ЗАЯВА SMART MARITIME GROUP

Прес-служба Smart Maritime Group, до складу якої входить Чорноморський суднобудівний завод (ЧСЗ), аргументувала відмову у проведені фінансового аудиту виконання програми «Корвет» на ЧСЗ. За текстом оприлюдненої заяви, правових підстав для такої перевірки немає, оскільки в зазначений період ПАТ «ЧСЗ» (з 01 січня 2015 року по 30 вересня 2017 року – термін першої планованої ревізії – ІА «ОПК») не отримувало державного фінансування за даною програмою.

Нагадаємо, на початку вересня керівництво ЧСЗ не допустило представників Держаудитслужби на підприємство.

Як повідомляє прес-служба Smart Maritime Group, підстави для другої ревізії вже періоду з 1 січня 2011 року по 30 вересня 2017 року теж «вкрай сумнівні».

«ПАТ «Чорноморський суднобудівний завод» в період з 2011 по 2013 рр. дійсно отримувало бюджетне фінансування на будівництво корвета «Володимир Великий». Фінансування було неповним і неритмічним — з передбачених програмою на цей період 387,5 млн грн фактично підприємству було перераховано лише 215,3 млн грн.», — йдеться у заяві. Та наголошується, що господарсько-фінансова діяльність підприємства в рамках виконання програми будівництва корвета перевірялася структурою-попередницею Держаудитслужби — Державною фінансовою інспекцією і в 2013-му, і в 2015 рр. Тоді порушень з боку головного підрядника виявлено не було.

Як нагадали у Smart Maritime Group, перевіряючи встановили інше «порушення» — невиконання державою графіка фінансування будівництва першого українського корвета. Цей факт підтвердив Київський апеляційний господарський суд, який відмовив Міноборони у задоволенні позовних вимог про примус ПАТ «ЧСЗ» виконати поставку обладнання на суму близько 83 млн. грн, а також сплатити штраф у сумі 6,8 млн. грн. за нібито затримку авансового звіту.

Через припинення фінансування будівництва корабля  підрядник зірвав графік робіт і не зміг отримати від постачальників (всесвітньо відомі компанії) законтрактованих виробів. «Завод, не зумівши оплатити в повному обсязі проавансованих продукцію іноземних постачальників, зазнав збитків у розмірі близько 100 млн. грн. у вигляді штрафних санкцій за порушення термінів розрахунків за валютними операціями. Також до корабелів були застосовані санкції з боку Мінекономрозвитку, що ускладнило зовнішньоекономічну діяльність підприємства за іншими, не пов’язаними з військовим суднобудуванням контрактами», — констатують у Smart Maritime Group. Там закликають державу визначитися з подальшою долею першого українського корвета.

«І якщо фінансування його будівництва буде відновлено, у Держаудитслужби дійсно виникнуть реальні, а не надумані підстави для проведення таких перевірок», — йдеться у тексті заяви.

Нагадаємо, що раніше командувач ВМС віце-адмірал Ігор Воронченко, повідомив про рішення виділити у 2017 році на добудову багатоцільового корвета пр.58250 «Володимир Великий» фінансування в межах 1 млрд 200 млн грн.

ІА «ОПК»

Поделиться публикацией
-->