ПОТРІБНА ДЕРЖАВНА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ЕКСПОРТУ – А. СЕНЧЕНКО

Якщо українські потужності значно більші, ніж можливості купувати для своєї армії, — потрібна державна стратегія розвитку експорту і жорсткого просування на зовнішніх ринках.

Про це 11 грудня ц.р. в інтерв’ю Цензор.НЕТ розповів Андрій Сенченко, лідер громадянського руху «Сила права».

За його словами, над цим мають працювати Мінекономіки, МЗС і всі наші посольства, військова і зовнішня розвідки.

«До речі, і президенту України потрібно вивчити досвід Сполучених Штатів, де лідер країни є одним з головних лобістів оборонно-промислового комплексу в частині його просування на зовнішні ринки. Крім того, треба пам’ятати, що найкраща реклама української військової техніки і озброєння — використання її власною армією країни», — підкреслив Сенченко.

Він вважає, що сьогодні експорт української зброї стримується не тільки конкуренцією з іншими країнами, а й штучними перешкодами вдома.

«Досі працюють абсурдні процедури, багато з яких залишилися ще з радянських часів. Так, кожен виробник, який знайшов за кордоном покупця для своєї продукції, зобов’язаний отримати згоду Міноборони і Генштабу на її експорт», — розповів Сенченко.

«Потрібно зрозуміти, що здатність держави профінансувати за рахунок коштів платників податків державне оборонне замовлення значно нижче, ніж реальний потенціал української оборонки — близько 5%», — підкреслив він.

Сенченко зазначив, що держава не має заважати конкуренції в цій сфері.

«Однак це не привід для того, щоб не з’являлися нові підприємства, адже вони з’являються або в тих нішах, що не заповнені (в нішах сучасної зброї, військової техніки), або вони розробляють щось більш якісне або з меншими витратами, ніж у інших державних або приватних виробників», — заявив він.

Поделиться публикацией