- 3 липня 2019 року на території льотно-випробувального комплексу АТ «МОТОР СІЧ» пройшов черговий етап заводських випробувань дослідного прототипу цивільного гелікоптера МСБ-8.
Про це повідомляє Defense Express з посиланням на прес-службу підприємства.
Злітна маса склала 14 000 кг, що на 1 000 кг вище, ніж аналогічний параметр гелікоптерів Мі-8 (17). Після контрольного висіння машина досягла висоти 4000 м.
Нагадаємо, МСБ-8 — це новий тип гелікоптера, який створюється в результаті поетапного, еволюційного розвитку на базі конструкції фюзеляжу моделі Мі-8МСБ. При цьому у порівнянні з базовим варіантом змінюється не тільки конструкція, але і льотно-технічні характеристики. МСБ-8 — гелікоптер для цивільного застосування з використанням сучасних технологій і авіоніки.
Основними перевагами гелікоптеру є:
Новітні двигуни сімейства ТВ3-117ВМА-СБМ1В розробки АТ «МОТОР СІЧ» підвищеної потужності з FADEC;
Лопаті несучого і рульового гвинта з композиційних матеріалів;
Головний редуктор ВР-17МС;
Хвостова трансмісія ХТ-17МС з пластинчастими муфтами;
Комплекс сучасного електрообладнання та авіоніки.
Сертифікаційні роботи над новою машиною розпочаті у 2015-му році. Планований напрямок продажів — ринки України, ЄС і країн, що розвиваються.
У перспективі планується розширення експлуатаційних характеристик гелікоптера шляхом установки 6-лопатевого несучого гвинта з безшарнірних втулкою та 4-лопатевого Х-образного рульового.
Також фюзеляж дослідного прототипу був доопрацьований шляхом установки додаткової правих дверей. Відтепер все гелікоптери Мі-8МСБ також за бажанням замовника можуть бути доопрацьовані шляхом встановлення додаткової зсувних дверей по правому борту.
Крім цього, на гелікоптері встановлені віброгасники, призначені для поліпшення умов роботи екіпажу, підвищення комфорту пасажирів, зниження вібраційних навантажень на планер та системи гелікоптера, а також збільшення експлуатаційної надійності авіаційного і радіоелектронного обладнання. Маятниковий віброгасник розробки й виробництва АТ «МОТОР СІЧ» надійний та простий в обслуговуванні. Він не вимагає електроживлення, а його рухомі частини захищені обтічниками від зовнішніх дій.
Вагові дані рекордного польоту, кг:
Злітна маса | 14000 |
Маса порожнього гелікоптера | 7400 |
Маса повного навантаження | 6600 |
Екіпаж | 160 |
Паливо (2340 л) | 1813,5 |
Масло і Гидрорідина | 60,5 |
Додаткове обладнання (віброгасники) | 96 |
Система бортових вимірювань | 70 |
Вантаж | 4400 |
Коефіцієнт вагової досконалості гелікоптера при виконанні даного польоту склав 0,47, що відповідає рівню кращих світових аналогів.