ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ОБОРОННІ ЗАКУПІВЛІ» МАЄ КАРДИНАЛЬНО ЗМІНИТИ ЗАКОНОДАВСТВО У СФЕРІ ОБОРОННИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Закон України «Про оборонні закупівлі» має кардинально змінити законодавство у сфері оборонних закупівель з радянського на європейське.

Про це 1 липня йшлося в матеріалі Defense Express.

Минулого місяця Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова від 2 червня 2021 р. № 614 про «Деякі питання державного оборонного замовлення на 2021 рік».

Водночас, 30 червня, низка ЗМІ розтиражували новину про те, що ця постанова нібито відтерміновує впровадження Закону України «Про оборонні закупівлі» до березня 2022 року.

Разом з тим,  Мінстратегпром опублікував офіційний коментар з поясненням ситуації, що склалася навколо цієї постанови.

Прийнята Кабміном постанова має розблокувати виконання контрактів, укладених у 2020 році у рамках ДОЗ.

«З цього коментаря випливає наступне: цей рік – перехідний для української «оборонки». Це означає, що контракти, укладені у 2020 році, виконуються відповідно до Закону України «Про державне оборонне замовлення», тобто у рамках ДОЗ. Водночас планування оборонних закупівель на наступні роки – 2022, 2023 та 2024, яке розпочалося 31 березня 2021 року, здійснюється вже в рамках нового Закону «Про оборонні закупівлі»», — йдеться в повідомленні.

Укладення контрактів після 31 березня 2021 здійснюється в рамках нового Закону «Про оборонні закупівлі».

Разом з тим, у березні 2021 року Урядом була прийнята постанова № 363 «Питання оборонних закупівель» – вона була необхідна для того, щоб реалізувати Закон України «Про оборонні закупівлі».

Однак у зв’язку з прийняттям цієї постанови втратила чинність інша постанова КМУ від 27 квітня 2011 року № 464 «Питання державного оборонного замовлення». Що, своєю чергою, заблокувало виконання ДОЗ у перехідний період у 2021 році.

Цю ситуацію треба було виправляти, щоб виконавці змогли реалізувати контракти, укладені у 2020 році в рамках ДОЗ. Саме тому Мінстратегпромом і було розроблено проект постанови «Деякі питання державного оборонного замовлення на 2021 рік», яка, зокрема, була погоджена у Міністерстві юстиції та Мінекономіки, а також затверджена Урядом України.

Як зазначається у коментарі Мінстратегпрому, ця постанова не відтерміновує впровадження Закону України «Про оборонні закупівлі», оскільки це насправді неможливо зробити, а лише відновлює необхідні положення постанови 2011 року для розблокування виконання контрактів перехідного періоду, які виконуються за ДОЗом 2020 року.

Задля посилення можливостей української «оборонки» чиновники уряду та міністерств мають приймати правильні, виважені рішення

Водночас, як стало відомо Defense Express з власних джерел в КМУ, станом на сьогодні Мінстратегпром відпрацював всі необхідні для впровадження нового закону нормативно-правові акти, тоді як від Міноборони очікують опрацювання останньої постанови, необхідної для імплементації Закону України «Про оборонні закупівлі».

Вчасне провадження відповідних законів – це передусім про те, щоб Збройні Сили отримували необхідне та якісне озброєння та військову техніку

Ситуація, що склалася навколо Закону України «Про оборонні закупівлі» свідчить про значні пробіли у професійних можливостях чиновників уряду та міністерств, які наразі мають приймати жорсткі та вчасні рішення.

Неспроможність розробити підзаконні акти є наслідком як недостатнього професіоналізму виконавців усіх рівнів, так і внутрішніх протиріч між міністерствами та відомствами.

Поделиться публикацией