ГЕНДИРЕКТОР «ЗАВОД 410 ЦА» РОЗПОВІВ, ЯК ВРЯТУВАТИ КОНТРАКТ З ІНДІЄЮ

Сьогодні ми дуже розраховуємо на ринок Індії. Для України в цілому цей ринок є дуже вагомим і перспективним. Для нашого підприємства цінність цього ринку є надзвичайна – тут величезний парк Ан-32.

Про це в інтерв’ю ІА «ОПК» розповів Генеральний директор державного підприємства «Завод 410 цивільної авіації» Олександр Пащенко.

«Необхідно правильно зважити відношення між нашим підприємством, «Спецтехноекспортом» і ДП «АНТОНОВ». Поки що гравці намагаються перетягувати ковдру кожен на себе, а в результаті ми можемо втратити ринок Індії. Це неймовірно чутлива ситуація, і тут потрібні державницькі рішення, при цьому вкрай необхідне і їх невідкладне прийняття. Не виключаю, що потрібно було б зібрати цю групу підприємств, можливо, у межах роботи ДК «Укроборонпром», а можливо, на рівні Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості. Вузол проблем починається із того, що Україна затягнула цей контракт на 5 — 7 років. Є досить багато зобов’язань, які ми не виконали і поки не можемо виконати, у тому числі, внаслідок розриву зв’язків з Росією – одним із виробників потрібних для цього проєкту комплектуючих», —  наголосив він.

Крім того, О. Пащенко додав, що проблема ще й полягає у дефіциті бюджету української сторони. До того ж, на цьому тлі з’явилося небажання Індії співпрацювати у цій площині.

«Варто згадати, що Індія уклала угоду з Airbus Military на 2,5 мільярдів доларів для закупівлі літаків С-295. Дуже часто в країнах, де експлуатувалися літаки Ан-26 і Ан-32, на заміну приходять саме літак С-295. Тобто, це вже поганий дзвіночок, але Україна ще має трохи часу, для того, щоб врятувати індійський ринок авіаційного сервісу. Мусимо пам’ятати, що найбільша концентрація літаків «Антонова» перебуває саме в Індії – це понад 100 одиниць. У цієї техніки у 2023 році почне закінчуватися ресурс експлуатації. У нас насправді залишився рік для того, щоб разом об’єднатися, вибачитися і почати працювати по-новому – якісно і обережно, із прицілом на майбутнє, забезпечити їх програмою продовження ресурсу, новим етапом модернізації, безперервним постачанням запчастин і т.д. Нам необхідно відновити довіру», — підсумував він.

Поделиться публикацией