Українська компанія «АВК «Скаетон» (Skyeton) розробила модернізовану версію безпілотника ACS-3 (Raybird-3), що використовується у Повітряних Силах ЗС України для повітряної розвідки.
Повідомляє ukrmilitary.
Нагадаємо, що ACS-3, який здатний долати відстань у 2500 км та вести розвідку протягом 20 годин, у 2016 році був допущений до експлуатації в ЗСУ, його можливості були перевірені під час випробувань у 2017-2018 роках, включно із роботою в умовах дії засобів радіоелектронної боротьби. Постачання комплексів Повітряним Силам розпочалось з липня 2019 року.
Цивільна версія безпілотника – Raybird-3 – встановила рекорд України за тривалістю безперервного перебування у повітрі, а саме 24 години 31 хвилину.
Оновлений ACS-3M отримав новий японський інжекторний двигун, нове програмне забезпечення та можливість встановлення нового корисного навантаження – малогабаритного радара з синтезованою апертурою. Всі ці оновлення забезпечують нові конкурентні переваги.
Новий двигун більш економічний та надійний. Завдяки ньому висота польоту збільшилася з 3000 м до близько 4500 м. Він також має автоматичну корекцію подачі палива, що в сукупності забезпечує близько 15% економії палива. Літальні апарати з новим двигуном вже були поставлені до Об’єднаних Арабських Еміратів – одного з закордонних замовників компанії.
Не менш важливе оновлення в модернізованому ACS-3M – це новий «софт». Фахівці компанії з нуля написали програмне забезпечення для наземної станції управління. Його ключова «фішка» – клієнт-серверна архітектура.
Раніше у безпілотника ACS-3 було одне робоче місце, яке взаємодіяло з одним літальним апаратом. Тепер до наземної станції управління можна під’єднати будь-яку кількість літаків і навпаки – до одного літака може будь-яку кількість користувачів. Якщо до одного літака під’єднано кілька користувачів, то програма вміє розмежовувати їхні права. Так, один оператор може лише спостерігати за діями безпілотника, а інший – керувати ним.
У новий «софт» також інтегровано повноцінне управління камерою – для цього у користувача є додаткове вікно, на яке можна перемикатися за потреби. Зрештою, оператору стало простіше керувати безпілотним літальним апаратом завдяки повністю графічному інтерфейсу без жодних таблиць на польотне завдання. Як стверджують в Skyeton, на нове програмне забезпечення зможуть перейти всі клієнти – як нові, так і чинні оператори безпілотника ACS-3.
За словами розробника, час перебування БпЛА у повітрі залежить від маси та типу корисного навантаження. Так, з фотоапаратом безпілотник літатиме понад 30 годин, з камерою цей показник залежатиме від інтенсивності її використання та становитиме біля 20 годин.
Сьогодні компанія Skyeton готує модернізований безпілотник ACS-3M до проходження державних випробувань і прийняття на озброєння Збройних Сил України.
Тактико-технічні характеристики (ТТХ) ACS-3М
• по телеметрії з відео – 120 км
• максимальний в програмованому автоматичному режимі – 1000 км
• крейсерська – 120 км/год
• максимальна – 160 км/год
• мінімальна – 80 км/год
Час польоту (залежно від корисного навантаження) – до 30 годин
Двигун – інжекторний потужністю 3 к.с.
Витрата палива у крейсерському режимі, кг/год – 0,3
Технологія посадки – парашутна
Підготовка до зльоту / транспортування – 15 хв
• розмах крил – 2985 мм
• довжина – 1830 мм
• висота – 320 мм
• крило – 0,9 м2
• стабілізатор – 0,15 м2
• елерони – 0,05 м2
• кермо – 0,04 м2
Розміри транспортного контейнера для одного БПЛА– 1350х650х450 мм