Президент України Володимир Зеленський і прем’єр-міністр Індії Нарендра Моді 2 листопада обговорили співпрацю між країнами у військово-технічній сфері та авіабудуванні й відзначили зростання економічного співробітництва.
При цьому Зеленський вважає, що Україна має поглибити всеосяжне партнерство з Індією – про це глава Української держави написав у Твіттері.
«Маємо поглибити всеосяжне партнерство України та Індії. Під час зустрічі з Нарендром Моді відзначили суттєве зростання економічної співпраці попри пандемію. Обговорили взаємодію у військово-технічній сфері та авіабудуванні. Дякую Індії за сприяння в отриманні вакцин проти Covid-19», — зазначив Зеленський.
Між іншим, саме взаємодія у військово-технічній сфері та авіабудуванні нині викликає надзвичайне занепокоєння представників ОПК України.
На умовах анонімності одразу кілька представників ОПК повідомили «Оборонно-промисловому кур’єру», що йдеться про зростання ризиків при виконанні двох великих контрактів. Зокрема, йдеться про контракт щодо модернізації 105 Ан-32 (ремонту турбогвинтових двигунів АІ-20, планерів літаків, а також оснащення новою авіонікою, навігацією та засобами зв’язку; в листопаді 2015 року ВПС Індії отримали п’ять модернізованих легких військово−транспортних літаків AN−32RE (re−equipped, тобто переобладнаний); під час події було повідомлено про завершення капітального ремонту, модернізації та продовження терміну служби 40 машин) на загальну суму 400 млн. дол. та контракту на виготовлення в Україні і постачання 278 ракет «повітря-повітря» Р-27 на загальну суму 240 млн. дол. (контрактом, украденим в 2019 році між українською компанією «Спецтехноекспорт» та ВПС Індії, також передбачено проведення в Україні 10-ті бойових пусків для демонстрації ТТХ виготовлених виробів).
Фахівці вказують, що проблеми з’явилися на тлі позитивної події – на початку вересня 2021 року миколаївське ДП «Зоря»-«Машпроєкт» уклало контракт на постачання газотурбінних агрегатів для потреб Військово-морського флоту Індії. Укладання контракту на близько 100 млн доларів з Goa Shipyard Limited (Індія) є безумовним успіхом. Ця угода передбачає постачання флоту Індії газотурбінних силових установок для нових багатоцільових фрегатів класу «Talwar», що будуть побудовані на індійській верфі.
При цьому, у індійської сторони зросли сумніви щодо вдалої реалізації означених угод. Фахівці ОПК України переконані у необхідності української влади взяти виконання цих контрактів «під особистий контроль» глави держави, оскільки йдеться про «глобальні перспективи України на індійському ринку».
Нагадаємо, що 25 вересня 2021 року Індія офіційно підписала контракт на закупівлю 56 військово-транспортних літаків Airbus C295 для оновлення застарілого авіапарку власних Військово-повітряних сил. Незважаючи на рішення влади Індії закупити нові транспортні літаки С-295, Україна ще має шанс не втратити цей ринок та має докласти максимум зусиль для відновлення масштабної роботи на ринку цієї країни. Фахівці наполягають на необхідності відновлення довіри замовника до України та вказують на необхідність для української влади ретельно переглянути кооперацію в двох контрактах, які називають «критичними для майбутнього України на індійському ринку».