ЄДИНИЙ КОМЕРЦІЙНИЙ ОПЕРАТОР РЕГІОНАЛЬНИХ ЛІТАКІВ АН-148 В РОСІЇ ПРИПИНИВ ПОЛЬОТИ

Єдиний комерційний оператор регіональних літаків Ан-148 в Росії — авіакомпанія «Ангара» припинила польоти на машинах цього типу. Це було зроблено через відсутність кондиційних допоміжних силових установок АІ-450-МС виробництва підприємства «Мотор Січ» (Запоріжжя)

Про це 11 грудня ц.р. повідомив портал «Деловая столица», посилаючись на  гендиректора «Ангари» Сергія Салматова.

У «Ангари» п’ять літаків Ан-148-100E, випущених Воронезьким акціонерним літакобудівним товариством в 2011-2012 роках. Машини отримані за договорами фінансового лізингу в 2012 і 2014 року.

В даний час сертифікат льотної придатності залишився лише у одного Ан-148 «Ангари» і він закінчується 18 грудня. Реальна можливість отримати ці документи відсутня через відсутність запчастин і агрегатів.

«Всі розмови про серійне виробництво Ан-148 для комерційних авіакомпаній поступово зійшли нанівець. У результаті в 2018 році воронезький авіазавод випустив останній літак для Міноборони Росії. З тих пір виробництво Ан-148 в Росії законсервовано», — визнав Салматов.

Росіянин прямо заявив, що «причина криється в напруженні політичної ситуації з Україною».

Салматов нагадав, що розробником літака і його першим виробником було українське держпідприємство (ДП) «Антонов», на основі конструкторської документації якого Ан-148 стало випускати Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство (ВАЛТ).

За його словами, в даний час в розпорядженні «Ангари» є десять маршових двигунів Д-436-148 для АН-148, п’ять з яких з технічних невідповідностей відсторонені від експлуатації за рішенням «Мотор Січ». З 12 ВСУ АІ-450-МС, наявних у авікомпанії, десять відсторонені через технічний невідповідності.

«В результаті в експлуатації знаходиться всього пара справних двигунів АІ-450МС, які встановлені на машини RA-61711 і RA-61714. Як бачите, ми реально зараз можемо експлуатувати тільки один Ан-148 з п’яти», — сказав Салматов.

За словами Салматова, з існуючого у Міноборони Росії «парку Ан-148 на крилі 60 відсотків», причому наліт за весь термін служби (з 2013 по 2014 роки) на один літак не перевищує 600 годин.

«З виступу представника авіації МНС — в парку два Ан-148 — виходить, що зараз одна машина підтримується в льотному стані за рахунок другої», — додав він.

Також Салматов нагадав, що «Ангара» з 2016 року знаходиться в списку юросіб, щодо яких накладено санкції Ради національної безпеки і оборони України, причому заявив, що сам він не може зрозуміти, чому так сталося.

«З боку українських підприємств припинено співпрацю з» Ангарой «. Це негативно позначається на нормальної технічної та комерційної експлуатації Ан-148», — повідомив гендиректор компанії.

При цьому у росіян виникли проблеми і з імпортозаміщенням.

«Московська компанія» Борисфен «здатна виконувати лише модульні ремонти двигунів Д-436-148 (за винятком ремонту головного модуля — це можливо тільки в заводських умовах) і АІ-450-МС. Інших варіантів імпортозаміщення послуг з ПЛГ головних двигунів і ВСУ літаків Ан -148 в Росії не існує «, — розповів Салматов.

Довідка. Ан-148 — близькомагістральний вузькофюзеляжний пасажирський літак, розроблений корпорацією «Антонов». Всього з 2009 року вироблено близько 50 машин.

Поделиться публикацией