Впродовж серпня-вересня 2019 року Росія під прикриттям штормів значно посилила блокування українських портів Азовського моря.
Про це 18 жовтня ц.р. повідомив Український мілітарний портал, посилаючись на головного редактора BlackSeaNews Андрія Клименко на своїй сторінці у Facebook.
Автор називає головною причиною поновлення російського економічного тиску закінчення загрози введення «азовського пакету санкцій» для Росії.
В підтвердження наводиться статистика, що свідчить:
тривалість штучного утримування перед Керченською протокою “маріупольських” та “бердянських” суден значно зросла – «на вході» до Азовського моря в 2,4 рази, а на «виході» з Азовського моря – в 3,2 рази.
упродовж літа-початку осені 2019 року (на відміну від російських або інших суден, що йдуть до/з азовських портів РФ) “маріупольські” та “бердянські” судна проходять Керченську протоку не за традиційною чергою, а окремими караванами, що формуються один раз на декілька днів (мабуть, щоб Берегова охорона ФСБ РФ витрачала менше часу пального…).
ситуація зі штучним утримуванням перед Керченською протокою “маріупольських” та “бердянських” суден повернулася до показників вересня-жовтня 2018 року.
схоже, що настав час, коли знову потрібно активувати питання про “азовський пакет” санкцій до російських портів Азовського моря, з яких здійснюються регулярні перевезення до окупованого Криму: це порти Ростов-на-Дону, Азов та Темрюк. Та, звичайно – “Порт Кавказ”, той самий, що навпроти Керчі на узбережжі Тамані.