19 грудня 2019 року на випробувально-демонстраційному полігоні «АвтоКрАЗ» розпочато офіційні порівняльні випробування нових і модернізованих зразків автомобільної та бронетанкової техніки. Захід проводиться Генеральним штабом ЗСУ для визначення зразків техніки, яка буде закупатися для української армії.
Про це інформаційному агентству «Оборонно-промисловий кур’єр» повідомили на підприємстві «Українська бронетехніка».
Зокрема, до участі були запрошені всі українські виробники військової техніки. Фактично ж зразки своєї продукції надали лише три підприємства.
Згідно з інформацією підприємства «Українська бронетехніка», відомо, що об’єктами демонстраційного показу у перший день випробувань стали спеціалізований броньований автомобіль «Варта» від ТОВ «Українська бронетехніка», бойова броньована машина «Дозор-Б» від Харківського конструкторського бюро з машинобудування ім. А.А. Морозова та модернізований україно-польський бронеавтомобіль Oncilla від ТОВ «Науково-виробнича компанія «ВК Система».
До того ж, на початковому етапі відбулася демонстрація окремих технічних характеристик зразків, всі авто пройшли контрольне зважування, з результатами якого були дозавантажені до заявленої виробниками повної маси.
На підприємстві повідомили, що в ході випробувань демонстраційним зразкам належало подолати низку основних перешкод:
«Піщана ділянка» шириною 6 м, довжиною 34 м, глибиною піщаного шару 1 м для перевірки прохідності автомобіля в умовах проходження сипучих пісків: «Варта» – пройдено з 1-ї спроби; «Дозор-Б» – пройдено з 1-ї спроби; Oncilla – пройдено з 1-ї спроби.
«Косогір» з поперечним ухилом 200 і довжиною 15 м для перевірки стійкості автомобіля, що рухається, до бічного перекидання: «Варта» – пройдено з 1-ї спроби; «Дозор-Б» – пройдено з 1-ї спроби; Oncilla – пройдено з 1-ї спроби.
«Басейн» призначений для випробувань автомобілів на бродохідність – брід глибиною 0,8 м: «Варта» – пройдено з 1-ї спроби; «Дозор-Б» – пройдено з 1-ї спроби; Oncilla – пройдено з 1-ї спроби.
«Вертикальна стінка» контролює можливість подолання автомобілем великої одиночної перешкоди: «Варта» – висоту 0,5 м взято з 1-ї спроби; «Дозор-Б» – висоту 0,4 м взято з 2-ї спроби; Oncilla – висоту 0,4 м взято з 5-ї спроби.
«Пагорб висотою 10 м»:
a. ділянка з ухилом 12% для випробувань гальмівної системи автопоїздів: «Варта» – пройдено з 1-ї спроби; «Дозор-Б» – пройдено з 1-ї спроби; Oncilla – пройдено з 1-ї спроби.
b. ділянка з ухилом 20% для випробувань гальмівної системи одиночних автомобілів: «Варта» – пройдено з 1-ї спроби; «Дозор-Б» – пройдено з 1-ї спроби; Oncilla – пройдено з 1-ї спроби.
c. ділянка з ухилом 60% (310) для випробувань автомобілів на подолання граничного підйому: «Варта» – пройдено з 1-ї спроби; «Дозор-Б» – не пройдено; Oncilla – не пройдено.
«Залізничний насип» заввишки 0,7 м, на який встановлений фрагмент залізничної колії; висота від основи насипу до верху рейок 0,9 м. Споруда перевіряє геометричну прохідність в складних дорожніх умовах, а також випробовуються рама, підвіска і мости автомобіля: «Варта» – пройдено з 1-ї спроби; «Дозор-Б» – відмова долати перешкоду; Oncilla – пройдено з 2-ї спроби.
«Українська бронетехніка» стверджує, що броньовик «Варта» подолав всі перешкоди без зауважень і вчергове довів заявлені показники прохідності та тактико-технічні характеристики.
Підсумовуючи результати випробувань, керівництво підприємства «Українська бронетехніка» висловило переконання, що було б доцільним спостереження фахівців за змаганнями більшої кількості зразків бронетехніки. «Дуже жаль, що інші компанії-виробники відмовились від участі у демонстраційному показі, оскільки таким кроком вони фактично підтвердили свою неспроможність конкурувати на рівних», — стверджують на підприємстві «Українська бронетехніка».