ДЛЯ ЗСУ ВИГОТОВИЛИ КОМПАКТНИЙ ГЕНЕРАТОР, ЗДАТНИЙ ПРАЦЮВАТИ БЕЗПЕРЕРВНО ВПРОДОВЖ 500 ГОДИН

Матеріал Сергія Воронкова для Арміяinform:

Найчастіше генератори – єдине джерело енергопостачання під час виконання бойового завдання чи на бойовому чергуванні. Від них живляться станції зв’язку, радіолокатори, машини РЕБ і багато іншої техніки. Уже тривалий час вітчизняна компанія «МАДЕК» (входить до складу ГС «Ліга оборонних підприємств України») забезпечує ЗС України надійними й безвідмовними генераторами.

Зокрема, дизель-генератори, які нині виготовляє компанія, успішно експлуатують на РЛС «Малахіт», контрбатарейному радарі 1Л220УК, машинах радіоелектронної боротьби Р-330УМ «Мандат», машині «Положення-2», РКП «Нептун», СА-10У, комплексах відомчого супутникового зв’язку і багатьох інших.

Як розповів Інформагентству АрміяInform Олександр Карий – директор Департаменту спеціальних проєктів цієї компанії ‒ для потреб українського війська розроблений черговий дизельний генератор для використання на пересувній техніці. Він має потужність 4,6 кВт і виготовлений у компактному капотному виконанні. За словами співрозмовника, специфіка цього генератора в тім, що він виробляє постійний струм напругою 28,5 V, а автоматичний регулятор напруги дає змогу коригувати цей параметр.

Окрім того, на відміну від аналогів, у цьому генераторі відсутній перетворювач, який потребує додаткового місця для розміщення та періодичного обслуговування чи заміни. До речі, перетворювачі встановлюють у однофазних генераторах, які видають напругу 220 V, а вже потім, аби перетворити цей струм на постійний, застосовуються згадані вироби.

Ємності паливного баку вистачає для забезпечення близько 5 годин безперервної роботи. Також є технічна можливість забезпечити режим роботи від додаткового паливного бака, розташованого на військовій техніці. При цьому система керування дозволяє автоматично дозаправляти дизель-генератор безпосередньо під час його роботи.

Щоб технічно обслуговувати цей генератор, його не треба знімати з шасі автомобіля. Для отримання доступу до основних елементів достатньо лише потягнути за петельний замок передньої та підняти верхню захисні кришки. Примітно, що всередині відсутні будь-які поздовжні чи поперечні балки для підтримання міцності конструкції, аби не ускладнювати доступ до агрегатів. До того ж автоматика, у разі виявлення відхилень в роботі дизель-генератора, не дозволить розпочати його експлуатацію. При цьому інформація про те, що саме вийшло з ладу, виводиться на екран і супроводжується світловою індикацією на панелі керування.

У цьому генераторі використовується двигун повітряного охолодження відомого європейського бренду, який забезпечує безперервну роботу впродовж 500 мотогодин.

За словами Олександра Карого, це є одна з основних відмінностей, що вирізняє їхні генератори від більшості подібних виробів, які нині експлуатують у ЗСУ, в яких двигуни не в змозі працювати в такому режимі. Тож їх доводиться періодично зупиняти для охолодження і частіше проводити техобслуговування вузлів та агрегатів. А в поєднанні з сучасною елементною базою відомих виробників, застосовану на дизель-генераторі компанії, забезпечується його надійність роботи та тривала експлуатація.

 

Поделиться публикацией