ВИРОБНИК ДРОНІВ ЖОРСТКО РОЗКРИТИКУВАВ ЧИНОВНИКІВ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВИРОБНИЦТВ БЕЗПІЛОТНИКІВ

Артем В’юнник, директор підприємства «Атлон Авіа», яке виготовляє, зокрема, корегувальники артилерії «Фурія», жорстко розкритикував підхід українських чиновників до співпраці з бізнесом у цій сфері. В ефірі Radio NV В’юнник назвав ситуацію «тотальна дезорганізацією» та наголосив, що, в першу чергу, українському бізнесу необхідно «дати розуміння того, що буде завтра».
«Тому що класично будь-яка функція управління складається з чотирьох компонентів: прогнозування, планування, контроль і аналіз. Наразі у нас перші дві компоненти майже відсутні. Тому що, навіть під час війни, ми сьогодні не знаємо, що буде в 2025-му році, які будуть замовлення, в якому обсязі. А 2025-й рік очима виробника — вже завтра», — пояснив директор «Атлон Авіа».
«Можна було б сміятись, але хочеться плакати, коли такі запити приходять. Це реальний був запит до нас: „Скажіть, що ви можете в першому кварталі 2024 року“. Нічого не можемо, тому що логістика лише займає п’ять-шість місяців. А виробничий цикл — це ж не лише логістика. Це і виробництво як таке, приймально-здавальні випробування», — сказав В’юнник. Він констатував, що цикл дуже довгий, «але, на жаль, не доходить, що треба планувати як мінімум за рік, а краще на два-три роки вперед». Директор Атлон Авіа висловив думку, що чиновники запізно звертаються до виробників не через саботаж чи зраду.
«Це якась тотальна дезорганізація, дискомунікація і відсутність людей на самому вищому рівні, які свідомі і можуть ставити самі перед собою цілі, визначати правила поведінки, дій своїх підлеглих. Наприклад, є таке відчуття, що виробнику і хлопцям на передовій найбільше треба, щоб вчасно були ці вироби, а не оцій ланці, яка посередині», — заявив В’юнник, додавши, що часто доводиться «проштовхувати очевидні речі, які треба зробити». Також він розповів, що за два роки війни чотири рази змінилися правила укладання контрактів. «Начебто все це подається як спроба лібералізації цього ринку, як спрощення процедур і відмова від ще тоталітарного контролю виробників щодо ціноутворення. Але по факту з кожною новою ітерацією правила гри стають все менше зрозумілими, а все більше стають небезпечними для виробника», — стверджує директор Атлон Авіа.
В Україні працюють близько 200 компаній із виробництва безпілотників, повідомив 21 листопада міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

Поделиться публикацией