Однією із найперспективніших вітчизняних розробок у сфері важкої бронетехніки є БМПВ «Вавілон», що розробляється ТОВ «Інженерна група «Арей» за державним оборонним замовленням Міністерства оборони України. При цьому, розробка ведеться за стандартами НАТО. ІА «ОПК» вже інформувало своїх читачів про цю розробку.
БМПВ «Вавілон» — це сучасна важка бойова машина піхоти, важка з гібридною силовою установкою, новітньою цифровою системою управління, надсучасним броньовим і додатковим захистом не нижче STANAG 6.
Повна бойова маса машини – 36 т. Екіпаж – 3 особи. Десант – 8 осіб.
Машина створюється на базі ходової танку Т-64. За інформацією «ОПК», Інженерною групою «Арей» розробляється також окремий варіант бойової машини на базі ходової танку Т-84, а цифровий Цифровий Єдиний комплекс управління розробляється з урахуванням вимог щодо стандартизації та уніфікації ОВТ і може застосовуватись на інших зразках військової техніки. У БМПВ «Вавілон» реалізуються основні вимоги НАТО щодо військової техніки при виконанні бойових задач.
Захищеність і максимальні бойові спроможності БМПВ «Вавілон» на полі бою забезпечують:
а) системи броньового і додаткового захисту;
б) модулі додаткового захисту із оригінальною бронезаливкою, захисними екранами, плитами «підкладки»;
б) особлива конструкція корпусу, який побудований за принципом рознесеного бронювання. Конструкція корпусу формує:
- броньові ніші на надгусеничних полицях для розміщення обслуговуючих систем, тим самим підвищуючи стійкість до пробиття і його наслідків (спалахів, осколків і т.д.);
- подвійний протимінний захист днища за рахунок енергомодулів тягових акумуляторних батарей і спеціальних захисних порожнин;
- броньовану перегородку моторно-трансмісійного відділення, яка розташована на значній віддалі від зовнішніх передніх броньових плит;
- внутрішню захисну конструкцію капсули.
Бронемакети корпусу пройшли 5 етапів успішних випробувань і витримали обстріли снарядами 30 мм з дистанції 200 м та кумулятивними і бронебійно-підкаліберними снарядами 125 мм з дистанції 500 м.
Підвищена динамічність і маневреність БМПВ «Вавілон» досягається за рахунок застосування гібридної силової установки. При повній бойовій масі машини у 36 т гібридний привід забезпечує максимальні тягові характеристики у всіх діапазонах руху на всіх передачах.
До складу силової установки входить: двигун TCD16.0V8 DEUTZ та електромашини потужністю до 500 кВт. Потужність основного двигуна — 768 к.с.; разом з гібрибридним приводом – 1080 к.с. Гібридний привід дозволяє підвищити максимальний крутний момент і покращити тягові характеристики у всіх діапазонах руху на всіх передачах. Використання гібридного приводу забезпечує роботу БМПВ «Вавілон» у наступних режимах: 1) робота від основного двигуна; 2) тільки електричний привід; 3) комбінований режим роботи, при якому динамічні характеристики шасі підвищуються за рахунок електромашин; 4) робота в режимі генераторної установки.
Здатність БМПВ «Вавілон» рухатись на електроприводі мінімізує теплові випромінювання і шумову помітність.
Для максимального виконання бойових завдань передбачено дублювання основних керуючих електронних систем механічними, а також можливість використання тягових акумуляторних батарей та автономного енергоагрегату при виході з ладу основної силової установки.
Енергоагрегат, встановлений у кормовій частині машини, знаходиться в окремому заброньованому відсіку і має всі необхідні системи для автономної роботи. Живлення здійснюється від паливної системи машини, а вироблене тепло може використовуватись для обігріву машини або передпускової підготовки при запуску основного двигуна. На енергоагрегаті встановлено компресор кондиціонера, інтегрований у кліматичну систему. Енергоагрегат дозволяє забезпечити електроенергією всіх споживачів машини при непрацюючій основній силовій установці, а також проводити зарядку основних і тягових акумуляторних батарей.
Бойовий модуль створено за принципом “виносної зброї” і оснащено ракетно-гарматним, стрілецьким озброєнням, новоствореними стабілізованим прицільним комплексом, цифровою системою управління вогнем з балістичним обчислювачем і функцією автоматичного супроводження цілі. На БМПВ «Вавілон» встановлюються стабілізовані панорамні прилади спостереження і прицілювання з телевізійними камерами, лазерним далекоміром та тепловізором. На баштовому модулі встановлюється новітній комплекс виявлення лазерного випромінювання з системою постановки аерозольних завіс.
Озброєння: 30-мм автоматична гармата типу 2А42, спарена з 7,62-мм ПКТ, кулемет НСВ-12,7мм, що встановлений на модулі виносного озброєння, автоматичний гранатомет УАГ-40, ПТРК “Бар’єр” з каналом керування ракетним комплексом.
На баштовому модулі застосовуються високоточні приводи з електронною системою управління. Однак при цьому залишаються механічні приводи-дублери.
Баштовий модуль БМПВ розроблено з можливістю перезарядки з середини бойового відділення, без відкривання люків, — як основного озброєння, так і пускової установки ПТКР. Таке рішення реалізовано вперше у світі. У транспортному положенні контейнери ракет знаходяться у корпусі башти, у бойовому — виводяться за її межі. Укладка боєкомплекту передбачена в середині башти.
Для БМПВ «Вавілон» розроблено цифровий Єдиний комплекс управління (ЄКУ), який об’єднує в собі основні системи управління машиною. Інформаційно-керуюча система побудована на низькорівневих контролерах (реалізовано на військовій техніці вперше).
До складу Єдиного комплексу управління входять:
- Система керування рухом (СКР);
- Система керування вогнем (СКВ) баштового модулю;
- Система керування вогнем (СКВ) модулю виносного озброєння;
- Панель колективних систем;
- Система кругового огляду;
- Три автоматизовані робочі місця (АРМ).
ЄКУ забезпечує максимально правильне управління бойовою машиною, застосування озброєння, вибір оптимальних режимів роботи, контролю показників, можливість інформаційного обміну даними в загальній структурі підрозділу, ведення записів в архів, аналіз стану усього устаткування, «опитування» показників датчиків і виведення необхідної інформації на монітори.
Система управління озброєнням передбачає незалежну бойову роботу бойового модуля і модуля виносного озброєння. Командир і оператор-навідник мають можливість вибору управління модулями; передбачені команди «дубль».
Для БМПВ «Вавілон» розроблено нові засоби розвідки, виявлення і запобігання загрозам, зокрема, і за рахунок розробленої системи виявлення лазерного випромінювання.
Для оперативної оцінки ситуації і можливості безпечно здійснювати маневри у русі на машину встановлюються камери кругового огляду.
Розробка першого в Україні повного цифрового комплексу управління дозволяє продовжити створення на його базі дистанційно-керованих і роботизованих машин.
На БМПВ «Вавілон» встановлюється уніфікована система запуску димових гранат та термічна димова апаратура багаторазової дії, що функціонує на дизельному паливі.
Машина здатна долати водні перешкоди глибиною до 5 м (зі встановленим обладнання підводного водіння).
Конструкторами ТОВ Інженерна група «Арей» забезпечено максимально комфортні умови роботи екіпажу та десанту. Для зниження стомлюваності при довготривалому перебуванні на завданні розроблено анатомічні крісла, кліматичну і фільтраційну установки. Анатомічні крісла мають 5-точкові ремені безпеки, ніші для протигазів та дихальних апаратів, регулювання по висоті, кутах нахилу сиджень і підтримки спини. Три складених крісел утворюють спальне місце або нішу для пораненого. Електромашини та енергоагрегат забезпечують використання електроенергії екіпажом та десантом у польових умовах.
Відкрита архітектура машини дозволяє формувати машини різного призначення і складу шляхом установки інших варіантів ходової частини, функціонально-агрегатних відсіків, озброєння та інженерного устаткування. Базове шасі БМПВ «Вавілон» може бути заміною російського базового шасі для 2С3 («Акація»), 2С1 («Гвоздика»), ЗСУ23-4 («Шилка»), 2С6 («Тунгуска»).
БМПВ «Вавілон» — це новітня розробка українських конструкторів. Машина має більше 200-т нових складників, що забезпечують її значні переваги над іноземними аналогами, зокрема, за вогневими характеристиками, показниками поінформованості, захищеності, живучості, динамічності та маневреності.