Азовський судноремонтний завод (ТОВ «СРЗ»), розташований у Маріуполі, повертають до державної власності.
Про це 31 березня ц.р. повідомив Укрінформ.
В повідомленні йдеться, що єдиний судноремонтний завод на українській частині Азовського моря простоює майже два місяці і опинився на межі закриття.
Проблеми на підприємстві почалися кілька років тому, але в лютому цього року ситуація ускладнилася. Працівники, які не отримували зарплати, виходили на акції протесту на вулиці Маріуполя, перекривали дороги. Було розпочато процес банкрутства підприємства, яке понад 15 років перебувало в руках приватних осіб. З 2010 року ним керує ТОВ «Керуюча компанія «Маріупольська інвестиційна група»».
З 1 лютого в цехах і доках заводу припинили ремонт суден і машинобудівного устаткування, люди пішли на дві третини зарплати.
Начальник транспортного цеху Микола Єгоров працює на підприємстві понад 40 років. За його словами, така ситуація тут вперше, завод майже паралізований.
«Робота в цехах зупинена, причали порожні, працівники сидять вдома», — зазначив він.
1 лютого капітан Маріупольського морського порту своїм розпорядженням заборонив швартувати судна до причалів заводу. Рішення ухвалено у зв’язку із закінченням терміну дії дозволів реєстру судноплавства України.
До процесу під’єдналася Служба безпеки України, в процесі перевірки виявили порушення.
«Наші працівники в Маріуполі виявили, що з грудня 2019 року на СРЗ здійснюють ремонт військових кораблів, допоміжного флоту державних підприємств, а також торгових кораблів, які ходять під іноземними прапорами. Здійснюють ремонт без дозвільних документів регістру судноплавства України. Крім того, виявлено, що гідротехнічні споруди (інакше кажучи, причали цього заводу) перебувають в незадовільному стані», — прокоментувала прессекретар Головного управління СБУ в Донецькій та Луганській областях Галина Прищепа.
На СРЗ вважають, що підстав для заборони прийняття кораблів немає. Планували звертатися до суду. Судноремонтники посилаються на статтю закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції». В цьому випадку продовжувати дію дозвільного документа, виданого в зоні операції Об’єднаних сил, не потрібно.
Через заборону на швартування підприємство повністю зупинилося. Пакет замовлень на 80 млн грн корабели виконати не можуть.
«Ось із 1 лютого чотири судна, які прямували в акваторію СРЗ, були змушені змінити базу вивантаження. Судно, яке йшло до нас на ремонт, на жаль, змушене було терміново змінювати свої плани через форс-мажорне рішення», — зазначив гендиректор Азовського судноремонтного заводу Олег Турський.
Внаслідок простою на підприємстві утворився величезний борг за електроенергію — понад 2,5 млн грн. Від оператора «Донецькі електричні мережі» наприкінці лютого надходило повідомлення про відключення від постачання току. На СРЗ стверджують: це може обернутися техногенною та екологічною катастрофою. «Якщо потоне док, то це розлив нафтопродуктів в Азовське море. Якщо буде знеструмлена каналізаційно-насосна станція — це фекалії, які також будуть усі в Азовському морі. Тому ми хочемо, щоб всі органи звернули увагу на ситуацію», — зауважив виконавчий директор ТОВ «Керуюча компанія «Маріупольська інвестиційна група»» Олег Іванюшенко.
На СРЗ зайнято понад 500 фахівців, зокрема вузькопрофільних професій, завдяки яким завод єдиний на Азовському узбережжі може виконувати складні ремонти.
Щоб відстояти свої робочі місця працівники заводу виходили на акції протесту, перекривали вулиці. Направлено звернення до Президента України, до профільних міністерств і відомств із проханням вжити невідкладних заходів щодо розблокування діяльності підприємства, щоб не допустити техногенної екологічної катастрофи в Азовському морі та звільнення працівників.
Зараз Фонд державного майна України здійснює процес повернення цілісного майнового комплексу Азовського судноремонтного заводу з ТОВ на баланс однойменного державного підприємства. Конкретні терміни в фонді поки не називають, бо процес повернення майнових комплексів погано врегульовано на законодавчому рівні.