Маючи величезний досвід у створенні двигунів для радянської місячної програми, які давали можливість забезпечити м’яку посадку пілотованого корабля на місячну поверхню і доставку корабля на навколомісячну орбіту після зльоту з поверхні Місяця, зараз в КБ «Південне» працюють над створенням рідинних ракетних двигунів з багаторазовим регулюванням тяги.
Повідомляє Національний промисловий портал, з посиланням на прес-службу КБ “Південне”.
На базі раніше розроблених двигунів, що працюють на висококиплячих довгозбережуваних компонентах палива, наші фахівці розробили проекти двигунів РД860 і РД860L, які можуть бути використані в програмах по освоєнню Місяця, Марса та інших космічних об’єктів для доставки науково-дослідницької апаратури на поверхні космічних тіл.
Двигун РД860 – однокамерний, багаторежимний, з пневмонасосною системою подачі компонентів палива. Забезпечує багаторазовий запуск (до 10 включень) в польоті.
Основні технічні характеристики:
• Маса двигуна: 34 кг (без урахування маси приводів хитання і рами двигуна)
• Компоненти палива:
– окисник: тетраоксид діазоту
– пальне: несиметричний диметилгідразин
• Тяга двигуна в порожнечі: від 250 до 500 кгс
• Питомий імпульс тяги в порожнечі: від 316 до 321 с
• Масове співвідношення компонентів палива: 2,25
• Кут хитання двигуна: до ± 10 кут. град
• Сумарний час роботи в польоті: до 700 с
Двигун РД860L – трикамерний, багаторежимний, з пневмонасосною системою подачі компонентів палива, складається з двох автономних двигунних блоків (центрального і периферійного) зі своїми пневмонасосними агрегатами, зібраними на загальній силовій рамі.
Центральний блок – однокамерний, розробляється на базі двигунного блоку ДУ802. Залежно від розв’язуваних завдань двигун РД860L може бути виконаний в двох варіантах:
– з хитанням центрального двигунного блоку в карданному підвісі;
– стаціонарні.
Двигун забезпечує багаторазовий запуск (до 10 включень кожного блоку) в польоті.
Основні технічні характеристики:
• Маса двигуна: 114 кг (з урахуванням центрального двигунного блоку в карданному підвісі)
• Компоненти палива:
– окисник: тетраоксид діазоту
– пальне: несиметричний диметилгідразин
• Тяга двигуна в порожнечі: від 250 до 1000 кгс
• Питомий імпульс тяги в порожнечі: від 316 до 321 с
• Масове співвідношення компонентів палива: 2,25
• Кут хитання двигуна: до ± 10 кут. град
• Сумарний час роботи в польоті: до 700 с
Двигуни РД860 і РД860L мають високу надійність, можливість глибокого дроселювання і багаторазового запуску. Для цього класу двигунів є вся необхідна виробнича та стендова бази. Такі двигуни можуть бути створені з мінімальними фінансовими витратами і в дуже стислі терміни.