ЗАТЯГУВАННЯ РІШЕННЯ ПРЕЗИДЕНТОМ ПОРОШЕНКОМ ПРОВЕСТИ ОБОРОННИЙ ОГЛЯД ПРИЗВЕЛО ДО СУТТЄВИХ ПРОБЛЕМ ОБОРОННОГО ПЛАНУВАННЯ – ДЖЕРЕЛО В МІНОБОРОНИ

Через занадто пізно прийняте рішення екс-Президента України Петра Порошенка щодо проведення оглядів в секторі безпеки і оборони, у тому числі оборонного огляду, Міноборони тепер змушене провести згаданий огляд та завершити черговий цикл оборонного планування у вкрай стислі строки, орієнтовно усього за 1,5 р.

Про це в інтерв’ю інформаційному агентству «Оборонно-промисловий кур’єр» повідомило джерело у військовому відомстві України, нагадавши, що рішення колишнього глави держави було оприлюднено лише 16 травня 2019 р.

 

Співбесідник «ОПК» зазначив, що при цьому необхідно буде спочатку розробити та затвердити Президентом України Володимиром Зеленським оновлену Стратегію національної безпеки України, після чого послідовно підготувати на її основі та затвердити главою держави Стратегію воєнної безпеки України (замість чинної Воєнної доктрини України) і лише потім — нові Стратегічний оборонний бюлетень України (СОБ) та Державну програму розвитку ЗСУ на період до 2020 р. (ДПРЗСУ).

 

За його словами, що у грудні 2020 р. завершиться дія основних чинних документів оборонного планування, перш за все, СОБ та ДПРЗСУ.

 

Співбесідник «ОПК» також поінформував, що Національний інститут стратегічних досліджень (НІСД) ще у серпні 2018 р. рекомендував керівництву України якомога швидше започаткувати проведення оборонного огляду, а Міністерству оборони здійснити у стислі терміни (до 2020 р.) черговий цикл оборонного планування.

Обґрунтовуючи свою позицію, фахівець навів приклади. Зокрема, розпочатий у вересні 2008 р. оборонний огляд тривав більше року, а цикл оборонного планування завершився через 5 р. — у 2013 р. Розпочатий у травні 2014 р. наступний оборонний огляд тривав також більше року, а цикл оборонного планування завершився через 3 р. — у 2017 р.

 

Ще однією проблемою фахівець визнав те, що у 2016-2019 рр. з різних причин не виконано значну кількість визначених у СОБ та ДПРЗСУ важливих завдань та заходів оборонної реформи. Зокрема, це стосується питань реформування ЗСУ та інших складових сил оборони за принципами і стандартами НАТО, правового та соціального захисту військовослужбовців, учасників бойових дій, військових пенсіонерів і членів їхніх сімей.