Програма Security Talks (спільний проект телеканалу «Апостроф» та Валентина Бадрака) 17 липня сосередила увагу на модернізації винищувачів МіГ-29.
Захист неба та посилення Повітряних Сил залишається нерозв’язаною та вкрай болючою проблемною розвитку оборонного потенціалу країни. На сьогодні, як свідчать фахівці, ще немає рішення щодо розвитку винищувальної авіації. Проблему посилює той факт, що Україна ніколи не розробляла та не виробляла власних винищувачів.
Про необхідність модернізації винищувачів МіГ-29 військові почали говорити з 1999 року. Однак лише через десять років, у 2009 році Львівський Державний авіаційно — ремонтний завод освоїв модернізацію МіГ-29 до рівня МіГ-29МУ1. Її назвали проміжною ланкою, а вдалася вона завдяки виконанню контракту щодо поставки партії МіГ-29 в інтересах Азербайджану.
Завдяки зовнішнім контрактам українські підприємства опанували чимало елементів модернізації бойового літака. Зокрема, приватна компанія «Радіонікс» суттєво просунулася у модернізації бортового радару. А разом з державними КБ «Луч» та холдинговою компанією «Артем» «Радіонікс» значно розвинув і керовані ракети для бойового літака.
У 2018 році Львівський авіаремонтний завод почав модернізацію першого МіГ-29 до рівня МіГ-29МУ2. Як очікується, державні випробування мають завершиться до кінця 2021 року.
Українські підприємства також опанували й створення сучасних тренажерів. На них можна відпрацьовувати близько 95 % завдань з підготовки пілота, що дозволяє суттєво економити ресурси. Займається цією тематикою приватний львівський концерн МАРКЕТ МАТС.
Україна із початком російської збройної агресії демонструє неабияку активність у сфері створення нових та глибокій модернізації радянських озброєнь. У старі платформи інтегруються нові оборонні технології, які надають зброї нове життя.
То ж у України з’явилися реальні перспективи створити через 10-15 років потужну та високотехнологічну армію.