l ДОХОДИ РФ ВІД НАФТИ СКОРОТИЛИСЯ НА 67%, ОДНАК КИТАЙ ТА ІНДІЯ ПРОДОВЖУЮТЬ РЯТУВАТИ МОСКВУ — BLOOMBERG

l Середні морські поставки за чотири тижні, які згладжують деяку мінливість тижневих цифр, зросли в період до 5 травня до найвищого рівня з тих пір, як Bloomberg почав їх детально відстежувати на початку 2022 року. Йдеться, звісно, про російську нафту. Оскільки майже вся нафта з РФ надходить до Китаю та Індії, обсяги до Азії також досягли нового максимуму, йдеться в матеріалі згаданого американського видання, що є провайдером фінансової інформації.
l Твердження Москви про те, що високий експорт морським транспортом був компенсований незареєстрованим падінням потоків труб, що ведуть на ринки Європи, здається, не витримує перевірки. У той час як експорт через трубопровід «Дружба» до Європи впав, падіння відбулося в січні та лютому, перед скороченням видобутку. Це супроводжувалося стрибком морського експорту, що чітко видно на місячних діаграмах видання. У березні та квітні вантажоперевезення танкерами продовжували зростати.
l Декілька російських партнерів ОПЕК+ (Організація країн — експортерів нафти) приєдналися до скорочення видобутку з цього місяця, щоб спробувати стабілізувати ринки нафти. Москві, можливо, доведеться докласти зусиль, щоб переконати їх у тому, що вона справді здійснила власне скорочення. Зменшення тижневих потоків з Росії є наслідком роботи танкерів в арктичних портах Мурманська та Новоросійська на Чорному морі. Якщо минулого тижня на арктичному терміналі завантажився лише один танкер, то ще два вже взяли вантажі за перші три дні поточного тижня. У Новоросійську тижневі потоки завжди змінюються частково через кількість казахських вантажів, завантажених у порту. Цю волатильність (мінливість) можна зменшити, якщо розглянути середні чотиритижневі потоки, які дають чіткішу картину тенденцій в обсягах експорту. Російська нафта продовжує надходити на міжнародні ринки після того, як її війська вторглися в Україну в лютому 2022 року. Але доходи Москви від нафти скоротилися, впавши в квітні лише на третину рівня минулого року через санкції та обмеження цін на її експорт. За даними Міністерства фінансів 4 травня, надходження до бюджету від нафти та нафтопродуктів минулого місяця впали на 67% до 496,9 мільярда рублів (6,4 мільярда доларів).
l Загальний обсяг сирої нафти на суднах, що прямують до Китаю та Індії, плюс менші потоки до Туреччини та кількості на суднах, які ще не вказали кінцевий пункт призначення, збільшувався четвертий тиждень і досяг рекордних 3,55 мільйона барелів на день за останні чотири тижні. Період, найвищий (за показниками) відтоді, як Bloomberg почав детально відстежувати потоки на початку 2022 року. Коли стали очевидними кінцеві пункти завантаження вантажів наприкінці січня, потоки до Китаю зросли до нових максимумів після вторгнення та залишалися близькими до цих рівнів у лютому та перших тижнях березня. Історичні закономірності свідчать про те, що більшість суден, які в даний час визначені як пункти призначення «Невідома Азія» і прямують до Суецького каналу, закінчать свій шлях в Індії, тоді як ті, що завантажуються на дуже великі судна сирої нафти біля північного узбережжя Марокко або, нещодавно, в Атлантиці Ocean, попрямує до Китаю.

Поделиться публикацией