Російське ПАТ «Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство» (ВАЛТ) планує закрити програму з виробництва і реалізації українських літаків Ан-148, котрі збиралися на цьому підприємстві за ліцензією ДП «Антонов» з 2009 року.
Про це 20 листопада ц.р. повідомив Defense Express з посиланням на фінансовий звіт компанії за III квартал поточного року.
При цьому у звіті за II квартал цього року в планах на майбутнє ВАЛТ вказувало виробництво і реалізацію літаків Ан-148.
Відповідно до даних компанії, у січні-вересні 2018 року собівартість продажів літаків Ан-148 склала 1,4 млрд рублів, перевищивши виручку від продажів цих літаків на 23%.
Крім іншого, в планах авіазаводу зазначено створення на базі ВАСО виділеної ділянки технічного обслуговування та відробітковій майданчик для проведення техобслуговування Ан-148.
Варто зазначити, що 17 жовтня 2018 року у Воронежі здійснив перший політ п’ятнадцятий і останній за рахунком пасажирський літак Ан-148-100Е, побудований ПАТ «Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство» (ВАЛТ, входить до складу ПАТ «Об’єднана авіабудівна корпорація» — ОАК) для Міністерства оборони Росії. Дана машина з серійним номером 44-02 та реєстраційним номером 61735 стала третім Ан-148, піднятим у повітря в Воронежі у 2018 році, і, мабуть, стане останнім літаком цього типу, побудованим в Росії.
Нагадаємо, будівництво серійних Ан-148 у Воронежі почалося за українською ліцензією. Перший літак, що був зібраний на ВАЛТ, здійснив свій перший політ 19 липня 2009 року.
Остання й найбільша партія Ан-148 будувалася з 2013 по 2018 рік згідно з державним контрактом вартістю 18,43799 млрд рублів на постачання 15 літаків Ан-148-100. Договір був підписаний ВАЛТ з Міністерством оборони Росії 7 травня 2013 року. Згідно з умовами контракту, у 2013 році військове відомство повинно було отримати один літак, у 2014 і 2015 роках — по чотири, а у 2016 та 2017 років роках — по три Ан-148. Однак, в результаті ворожих дій РФ проти України у 2014 році та накладення санкцій, подальшу співпрацю між країнами було припинено, а будівництво замовлених літаків стало затримуватися. Проте ВАЛТ все ж вдалося отримати необхідні для завершення будівництва літаків українські комплектуючі та закрити контракт.