Міністерство оборони Німеччини планує зменшити залежність від ненадійних літаків Airbus A400M й намірилось подовжити на 2019-2021 роки контракт на залучення транспортних літаків української компанії “Антонов”. Про це повідомляє Військовий навігатор України з посиланням на видання Handelsblatt 26 квітня ц.р.
В свою чергу, українське держпідприємство “Антонов” може повністю забезпечувати потреби країн НАТО у стратегічних перевезеннях і після виходу з програми SALIS (Strategic Airlift International Solution) російського учасника проекту.
Для підтвердження і демонстрації такої можливості було ухвалено рішення привезти на авіасалон ILA-2018 до Берліна, який проходить 25-29 квітня, Ан-225 “Мрія”, пояснив комерційний директор авіакомпанії “Авіалінії Антонова” Андрій Благовісний.
“З’явилися висловлювання, що без участі російської сторони НАТО і ЄС залишаться без літакового ресурсу для стратегічних перевезень. Ми ж хотіли своєю участю, присутністю унікального літака Ан-225 продемонструвати можливості української компанії “Антонов” у стратегічних перевезеннях і підтвердити нашим партнерам – країнам-учасницям програми SALIS, що ми готові повністю забезпечити потреби НАТО і ЄС в стратегічних перевезення літаками Ан-124 і Ан-225 і це гарантуємо”, – сказав Благовісний.
У компанії в наявності 7 літаків Ан-124 “Руслан”, включаючи модернізовані з вантажопідйомністю до 150 т, а також Ан-225 “Мрія” з вантажопідйомністю до 250 т і Ан-22 “Антей” з вантажопідйомністю до 60 т, які можуть бути активовані для цієї програми. За умовами поточного контракту, компанія, що бере участь у програмі, має надати 1 літак Ан-124 на постійній основі плюс ще до двох таких літаків у разі їх активації. Таким чином, всього програма передбачає використання до 6 літаків Ан-124. При цьому, згадує комерційний директор, за 11 років роботи за програмою SALIS така ситуація була всього один раз.
Тепер завдання антоновців – переконати партнерів із країн НАТО, що Україна може забезпечити гарантований доступ до необхідної кількості літаків Ан-124 із забезпеченням безболісного переходу на таку розширену форму співпраці за програмою SALIS.
У ході виставки плануються зустрічі з представниками Бундестагу і Міноборони ФРН, інших країн альянсу і ЄС із тим, щоб у діалозі пояснити пропозицію “Антонова”, відповісти на запитання і прийти до продовження співпраці в розширеному форматі.
Раніше цього тижня бундесвер заявив про готовність продовжити з українським держпідприємством “Антонов” контракт на використання літаків в 2019-2021 роках.
Як повідомлялося, група “Волга-Дніпро” заявила, що не буде продовжувати участь у програмі SALIS з перевезення вантажів для НАТО. Поточний контракт з альянсом діє до кінця цього року.