ДЛЯ РОЗВИТКУ ВМСУ НЕОБХІДНО ОБ’ЄДНАННЯ ДЕРЖАВИ, ПРИВАТНИКІВ, ІНОЗЕМНИХ ПАРТНЕРІВ — ПРЕДСТАВНИК УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ВМС ЗСУ

Розвиток спроможності Військово-морських сил України (ВМСУ) неможливий без розвитку оборонно-промислового комплексу України, участі приватних підприємств, громадських спілок, іноземних партнерів та волонтерів. А також підтримки держави.

Про це 31 серпня ц.р. під час круглого столу Військово-морського підкластеру ГС «Морський кластер України» в рамках міжнародного транспортного форуму TRANS EXPO ODESA 2021 зазначив представник Управління капітального будівництва ВМС ЗСУ  Іван Колодій.

«Також важлива співпраця усіх, хто переймається Військово-морськими силами. Я впевнений, що разом нам вдасться створити ВМСУ, які будуть в змозі зберегти територіальну цілісність нашої держави. Ми повинні покладатися не на те, що ворог не прийде, а на свої сили, які будуть здатні відбити його у разі нападу», — додав він.

Крім того, І. Колодій наголосив на тому, що відповідно до завдань, що визначено для ВМСУ директивами, український флот має бути готовий для забезпечення національних інтересів з моря.

«Сучасні Військово-морські сили повинні набути спроможності, в тому числі повинні бути в повній обізнаності ситуації на морі та захисту портової інфраструктури. Ці позиції дуже важливі, якщо ми говоримо про захист портів. Згідно зі Стратегією Військово-морських сил Збройних сил України, план імплементації щодо набуття спроможностей ВМСУ умовно розділити на два етапи: до 2026 року і до 2031 років. Так на першому етапі заплановано набуття спроможності розвитку двох основних пріоритетів, а саме створення системи висвітлення морської обстановки – надводної, підводної та повітряної», — пояснив він.

Також експерт заявив, що другий пріоритет – набуття ВМСУ спроможності щодо забезпечення ефективного контролю над прибережними зонами, річками та захист портів, а також створення ефективної системи захисту портової  структури.

«На другому етапі (2026-2031 рр.) передбачено нарощування робіт щодо підвищення надводної та підводної обстановки, захисту портів, прибережних зон, річок і т.д. Для досягнення цих пріоритетів визначено дві підпрограми розвитку. Перша — це створення державної системи висвітлення морської обстановки, яка зараз проходить погодження. Ми сподіваємося, що в найближчий час її буде затверджено розпорядженням Кабміну. І друга підпрограма – це розвиток портової інфраструктури з відповідним захистом», — поінформував спікер.

До того ж, представник Управління капітального будівництва ВМС ЗСУ  наголосив, що на сьогодні Україна в цілому та ВМСУ не мають комплексної системи моніторингу морської обстановки в зоні національних інтересів, і це не дає можливості своєчасно реагувати на виклики та загрози.

Він також додав, що нині наявні засоби спостереження дозволяють викривати обстановку лише у певних районах територіального моря. Наразі необхідно створити таку систему висвітлення морської обстановки, яка передбачатиме об’єднання можливостей державних підприємств, комерційних структур та міжнародної технічної допомоги з комплексної організаційною, законодавчою, фінансовою підтримкою держави. В основному, в цю програму закладено система висвітлення Державної прикордонної служби України, а також Міністерство інфраструктури України.

«Відповідне озброєння та військова техніка, які планується для закупівлі під цю програму – це корабельні, радіолокаційні станції для нових кораблів та обновлення старого парку. Плюс – це мобільні берегові комплекси спостереження радіоелектронної боротьби. Державна програма, яка наразі на заключному етапі, розробляється з 2015 року. Обладнання, яке вже створено в інтересах Міноборони, буде використано в цій програмі. Звичайно, треба підключати дослідно-конструкторські роботи, але ця програма вже на заключному етапі і не передбачає нових розробок. Там закладені конкретні рішення. Але вже створено державну цільову оборону програму спроможності розвитку ВМС до 2026 року. Там є й наукові роботи, і ДКР», — підсумував І. Колодій.

«Крім того, програма портової інфраструктури буде починатися з 2022 року. Наше завдання – захистити українські порти. Ми вже почали працювати і в нас є розуміння вирішення цієї задачі. Це наші перспективи до 2026 і 2031 років», — додав він.

Поделиться публикацией