Від представників українського ОПК стало відомо, що загалом турецька сторона вже замовила близько двадцяти двигунив виробництва «Мотор Січ». На цей час вже поставлено 12 двигунів, і процес співпраці триває.
Інформацію було надано ІА «ОПК»10 листопада у відповідь на сумнівне повідомлення американського джерела.
Зокрема, про те, що Туреччина відмовляється від використання у виробництві військових ударних безпілотників Bayraktar ТВ2 двигунів українського виробника «Мотор Січ».
Про це 9 листопада повідомив міжнародний інформаційний портал оборонної й аерокосмічної промисловості Global Defense Corp.
За його відомостями, турецькі військові віддали перевагу двигуну виробництва дочірньої компанії Turkish Aerospace Industries.
«Новий двигун, вироблений TUSAS Engine Industries має найвищі показники ефективності в своєму класі в усьому світі», — пише Global Defense Corp, цитуючи слова Сельчука Байрактара, технічного директора Bayraktar.
Він також поділився відеоматеріалами з випробувань двигуна і зазначив, що це не прототип, а двигун масового виробництва.
Перехід на використання двигунів власного виробництва Туреччина здійснює на тлі зовнішнього політичного тиску та введення різними країнами ембарго на поставки військових технологічних рішень.
У свою чергу, Канада офіційно оголосила, що припинила видачу дозволів на експорт озброєнь для Туреччини, оскільки ці технології можуть бути використані Анкарою у військовому конфлікті між Вірменією і Азербайджаном. А США почали блокування експорту двигунів Honeywell.
Однак, згідно з даними турецької сторони, Україна вже поставила більше десяти двигунів до Туреччини для БАК Akinci.
Як відомо, у переговорах в Анкарі щодо розвитку військово-технічного співробітництва брав керівник «Мотор Січ» В’ячеслав Богуслаєв – його особисто приймав президент Туреччини Ердоган.
Водночас фахівці вже звернули увагу на суттєві помилки Global Defense Corp. Так, у назві вказаний БПЛА ТБ2, а за текстом — ТБ-3. При цьому на ТБ2 ніколи не встановлювався двигун «Мотор Січ». Та й у лінійці «Мотор Січ» немає двигуна під цей БПЛА.
В тексті новини йдеться про двигуни на БПЛА Akinci. І відео теж демонструється про двигун під БАК Akinci, не під Bayraktar TB2.
Наразі триває переговрний процес між турецькою та українською сторонами — щодо вибору двигуна. Остаточного, однозначного рішення щодо вибору двигуна поки немає. Однак відомо, що турецька сторона продовжує замовлення двигунив виробництва «Мотор Січ».
Фахівці також вказують, що з американських ресурсів це вже другий пасаж на рахунок ВТС Тереччина та України. Це може бути пов’язане із намаганням отримати додаткову інформацію про ВТС двої країн.