Об’єднана авіабудівна компанія винна банкам близько 530 мільярдів рублів, повідомив в інтерв’ю РБК 1 вересня індустріальний директор авіакластера «Ростех» Анатолій Сердюков.
Така сума заборгованості виникла через виконання «державних завдань» у минулому, коли ОАК кредитувалася на «дуже невигідних умовах».
Згідно з Сердюковим, у держава «погодилася погасити борг у 250 мільярдів рублів, а ще 150 мільярдів будуть реструктуризовані».
Раніше глава «Ростех» Сергій Чемезов і віце-прем’єр Юрій Борисов оцінювали заборгованість ОАК перед банками у 350 мільярдів рублів. До Об’єднаної авіабудівної корпорації входять підприємства, які розробляють МС-21, Sukhoi Superjet 100, Су-57, МіГ-35, Іл-112В, важкий безпілотник «Охотник» і багато інших. Усі ці проєкти на межі краху, про що вже багато разів повідомляли ЗМІ у 2020 році.
Поки що в РФ шукають шляхи виходу авіапрому із глибокої кризи. Зокремв, глава авіаційного кластеру держкорпорації «Ростех» Анатолій Сердюков підтвердив, що новий російський винищувач п’ятого покоління Су-57 віднині буде створюватися спільно компаніями «Сухий» і «МіГ», отримавши подвійне позначення.
Держконтракт на поставку 76 літаків для оснащення трьох авіаційних полків Повітряно-космічних сил укладено, але перспектив його виконання немає.
Як немає перспектив винищувача Су-57 і на зовнішньому ринку.
«До тих пір, поки ми не поставимо досить машин у власну армію, навряд чи буде помітний попит на зовнішньому ринку. Це завжди взаємопов’язані речі», — сказав глава авіаційного кластеру держкорпорації «Ростех» Анатолій Сердюков.
Між іншим, у лютому ц.р. американська компанія Lockheed Martin під час Air Warfare Symposium 2020 в Орландо (Флорида) показала кадри з винищувачем шостого покоління.