ЧОМУ НІДЕРДАНДИ АКТИВІЗУВАЛИ ТЕМУ НАДАННЯ УКРАЇНІ F-16 — ВІДПОВІДЬ НАДАВ АНАЛІТИЧНИЙ ТЕЛЕГРАМ-КАНАЛ

Чому Нідерланди «турбулюють» тему F-16 для України? — Відповідь аналітичного ТГ-каналу resurgammmm (9 травня 2023 року):

Питання у власній зацікавленості. Королівські повітряні сили Нідерландів мають до 2024 року вивести 61 літак F-16 з бойового чергування та замінити на більш сучасні F-35. Виведені літаки Нідерланди планують розпродати. Але є проблема з пошуком покупців та ціни. Обслуговування F-16 коштовне, а без відповідного великого ракетного спектра озброєння ці літаки втрачають актуальність саме як багатоцільова платформа. А ракетне можуть надати більшою мірою лише США. Країни, які фінансово могли б дозволити собі купівлю літаків, обслуговувати їх та дістати погодження постачання ракетного озброєння від США не так й багато. Більшість з них й так переходять на більш сучасні літаки нового покоління, або вже законтрактовані США. Інші країни, які потребують F-16 або фінансово не можуть собі дозволити, або США не погодить продаж ракетного озброєння. Тому Нідерландам просто нікуди продати більше ніж півсотні не так давно модернізованих F-16, а тривалий час підтримувати їх у товарному вигляді це теж кошти, що вплине на вартість та актуальність. Авіаційний канібалізм (на запчастини) теж не компенсує витрати як хотілось б.

Універсальний варіант — Україна. Й продати можна, або отримати компенсації через замовлення F-35, й міжнародний імідж, й мова буде йти не за одиниці, а десятки. Чому десятки? Бо просто немає сенсу розбудовувати коштовну інфраструктуру під F-16 (мова не тільки про 1 аеродром, а ще й запасні, системи ППО, обслуговування та інше) щоб передати 5-10 літаків. Якщо вже наважуватись на цей крок та робити все відповідне, то мова має йти про десятки, а не одиниці. Нідерланди добре розуміють зацікавленість нашої сторони й все що потрібне це «погодження США», точніше кошти, або компенсації від США.

Що дає це Україні?

Ми будемо мати достатньо сильного та потужного лобіста літаків F-16 для України скільки на це буде потрібно часу, бо немає кращої мотивації ніж власний інтерес. До цього лобіста будуть підключатись традиційні наші партнери Польща (яка на фоні європейської конкуренції вже може апелювати переданими МіГ-29) та країни Балтії.

Але залишається ключове питання: хто буде платити? Тому проблема не в тому, що не хочуть передавати літаки, проблема в тому, хто за це має заплатити. На жаль, як у країни в нас немає на це фінансового ресурсу. Бо без палива, озброєння, інфраструктури, обслуговування F-16 залишиться залізом на землі. Більш актуальним та ймовірним виглядають ракети від Великої Британії дальністю 300+ км, що гіпотетично можуть відсунути авіацію ворога на цю відстань як свого часу Himars відсовував логістику ворога на 50+ км

Поделиться публикацией