ЧИНОВНИКИ МІНОБОРОНИ НЕ ПОМІТИЛИ РОЗРОБКУ ЛЕГКОВОГО АВТОМОБІЛЮ, ПРЕДСТАВЛЕНУ КВП «УКРАЇНСЬКА БРОНЕТЕХНІКА»

Конструкторсько-виробниче підприємство «Українська бронетехніка» проводить розробки та вже створило натурний зразок легкового автомобілю для потреб Збройних Сил, зокрема, на заміну старого автомобіля радянського виробництва УАЗ.

Про це під час круглого столу на тему: «Тактичні оборонні системи, які невідкладно потрібні армії» в Укрінформі повідомив генеральний директор компанії Владислав Бельбас. За його словами, така діяльність здійснювалася в межах оголошеної Міністерством оборони України дослідно-конструкторської роботи (ДКР) «Сайгак».

«Наша компанія однією з перших відгукнулася на цю пропозицію і проводить ДКР за власні кошти. Проект не з легких. Справа в тому, що з дев’яти місяців цього року п’ять місяців військовим відомством велася розробка технічного завдання, яке було надало МОУ наприкінці травня. Відтак, в учасників тендеру було лише три місяці на розробку і презентацію технічного зразку, що пройшов заводські випробування. З початку серпня ми намагалися отримати в Міноборони програми та методики таких випробувань. Відповіді на свої листи ми так і не отримали», – розповів він про хід тендеру.

Бельбас підкреслив, що завдяки колосальному досвіду розробки різних класів авто для потреб різноманітних військових відомств та сталій співпрацю з іноземними партнерами, «Українська бронетехніка» вклалася у стислі терміни та представила якісне авто, що повністю відповідає вимогам ТТЗ. «Відповідно до нормативних документів прим.ред. ДСТУ В-П 15.203:20171), ми в компанії самостійно розробили програми і методики, що дозволяють у повному обсязі оцінити готовність зразка до державних випробувань. На превеликий подив, цей документ не був погоджений відповідним підрозділом МО України. В підсумку, першого вересня цього року – дата, коли учасники тендеру мали презентувати зразки, – замовником було повідомлено про те, що жодне з підприємств не надало прототипу».

Як зазначили ІА «ОПК» в Центрі досліджень армії, конверсії та роззброєння (ЦДАКР), враховуючи перебіг подій навколо цього конкурсу, його не можна назвати повністю прозорим.

«Якщо проаналізувати іноземний досвід, в світових виробників військової техніки виробництво базового автомобілю займає до 6 місяців. Учасники ж тендеру за ДКР «Сайгак» на представлення власного бачення цієї дослідно-конструкторської роботи фактично мали три. Наскільки мені відомо, вимоги технічного завдання, сформованого МОУ, були вищими за вимоги армій країн НАТО до аналогічної техніки. Далі – відповідальний за цю роботу підрозділ Міноборони не надав методики проведення заводських випробувань, а нині відділ розробок і закупівлі автомобільного та бронетанкового озброєння та техніки Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міноборони України намагається не помічати представленої розробки. Складається враження, що конкурс хочуть якщо не анулювати, то принаймні затягнути. Проект на заміну старих автомобілів УАЗ радянського виробництва має, крім усього іншого, стати тестом на прозорість стосунків між Міноборони та ОПК. Враховуючи велику за обсягом потребу ЗСУ в таких автомобілях, я б пропонував запросити до супроводження тендеру депутатів профільного комітету парламенту, відповідні громадські організації та ЗМІ», – зазначив у коментарі агентству «ОПК» очільник ЦДАКР Валентин Бадрак.

 

Нагадаємо, КВП «Українська бронетехніка» презентувало автомобіль за ДКР «Сайгак» ще 30 серпня 2020 року, опублікувавши відповідні відео та фото матеріали на своїх офіційних ресурсах.

Поделиться публикацией