У БІЛОРУСІ РОЗРОБИЛИ БОЙОВОГО РОБОТА ДЛЯ БОРОТЬБИ З ДРОНАМИ

Бойовий робот для боротьби з дронами «Берсерк», розроблений ТОВ «БСВТ — нові технології», оснащений спареними чотириствольними кулеметами ГШГ-7,62. Скорострільність кожного — до 6 тис. пострілів за хвилину, тобто в 10 разів більше, ніж у автомата Калашникова.

Про розробки 26 березня повідомив білоруський портал belvpo.com з посиланням на представників компанії «БСВТ — нові технології».

Цей роботизований вогневої комплекс — цілком білоруська розробка, і призначений він для виявлення і знищення безпілотних літальних апаратів. «Берсерк» вже кілька років проходить випробування, а після отримання всіх потрібних сертифікатів модель почнуть поставляти замовникам. В які країни, не повідомляється.

«Берсерк» — повноцінний гібрид: в платформі встановлені і електродвигуни, і звичайний бензиновий мотор, який переважно використовується як генератор для підзарядки батарей. По суті, застосовується схема, яку можна зустріти в цивільному Chevrolet Volt. Але гібридна силова установка потрібна роботизованому комплексу не заради екології. Вона допомагає бойовій машині в маскуванні: по-перше, працює безшумно, по-друге, забезпечує автономність протягом доби, а по-третє, завдяки низькому тепловиділенню акумуляторних батарей «Берсерк» практично невидимий для тепловізорів.

Крім кулеметів, комплекс оснащений димовими гранатами системи 902 «Хмара»: якщо його все ж таки помітять, можна сховатися в диму. Правда, швидкість — близько 5-6 км / год, але в такому класі це нормально. До того ж мова йде про переміщення практично по будь-якій поверхні: що по дорогах, що по ярах. На світ «Берсерк» «дивиться» чотирма камерами оптико-електронної системи «Чиж», яка може розпізнати вертоліт на відстані близько 10 кілометрів.

 

Дві камери — телевізійні, ще дві — тепловізори. Вони працюють в різних полях зору. Широке поле потрібно для виявлення об’єктів, вузьке — для «відпрацювання по цілі».

Головне призначення «Берсерку» — знищення різного типу безпілотників. Невеликі за розміром дрони літакового або вертолітного типу цілком здатні вивести з ладу наземну техніку та об’єкти критичної інфраструктури. Тому важливо збити їх тільки на підльоті, а зробити це дуже складно: апарати невеликі і можуть літати на висоті сотень метрів. Мало того що їх насилу побачиш, так ще й потрапити з простого стрілецької зброї в них практично неможливо.

 

«Берсерк» здатен виявляти і супроводжувати як один дрон, так і групу — оператору залишиться тільки натиснути кнопку стрільби. Важливий плюс — система виявлення цілей пасивна. Тобто це не радіоелектронна станція, яка може себе видати. До того ж пошук, ідентифікація і супровід безпілотників здійснюються за допомогою нейромережі.

Людина поки ще потрібен для управління – визнають в ТОВ «БСВТ — нові технології». Філіп Баранов, перший заступник директора ТОВ «БСВТ — нові технології» зазначив наступне: «Те, що ми і весь світ на увазі, коли говоримо про unmanned ground vehicle (безпілотне наземний транспортний засіб. — Прим. Onliner), — це довгий і складний процес, який ще далекий від свого завершення. Наприклад, та ж корпорація Google протягом 10 років розробляє безпілотну машину. А наш «Берсерк» — це універсальна роботизована гусенична платформа. При її створенні ми виходили з того, що машина повинна мати високу вантажопідйомністю для установки на неї елементів корисного навантаження, хорошою прохідністю і великою автономністю дії. Першу версію розробили приблизно за вісім місяців — це дуже швидко. Але роботи з вдосконалення йдуть і зараз, тобто вже близько трьох років. До речі, та версія роботизованою гусеничної платформи, що використовується в «Берсерк», отримала продовження: ми розробляємо новий комплекс і вперше представимо його на військовому параді на честь 9 Травня в Мінську. Система може розпізнавати людей і перешкоди перед собою. Але для управління все ще потрібна людина: ми використовуємо «Берсерк», скажімо так, не в умовах доріг з розміткою. А навігація на пересіченій місцевості — дуже складне завдання для будь-якої роботизованою машини. Ми працюємо над алгоритмами, які дозволять домогтися більшої автономності для подолання перешкод на пересіченій місцевості. Платформа гусенична важка, але питомий тиск на ґрунт невисокий, отже прохідність відмінна, набагато вище, ніж на колісному шасі. До того ж платформа повинна бути добре стабілізована, щоб швидко перемикатися між цілями і її не розгойдували при стрільбі.

Поделиться публикацией