«УКРСПЕЦЕКСПОРТ» СТВОРИВ ІЗ ТУРЕЧЧИНОЮ ПЕРШЕ В ДЕРЖАВІ СПІЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ІЗ ВИРОБНИЦТВА ЗБРОЇ — ГЕНДИРЕТОР

«Туреччина безумовно є одним із перспективних напрямків. Про що може свідчити й нещодавній візит потужної делегації нашої країни на чолі із віце-прем’єр-міністром України – міністром з питань стратегічних галузей промисловості України Олегом Уруським. Нашу делегацію особисто прийняв президент Туреччини Реджеп Тайїп Ердоган. Скажу, що на мене це справило дуже позитивне враження – я відчув, що лідер турецької нації надзвичайно обізнаний в усіх справах нашого двостороннього військово-технічного співробітництва, до дрібниць. Гадаю, що це накладає на нас додаткову відповідальність, особливо, якщо врахувати непросте геополітичне становище, включно військові дії за участю Туреччини на декількох напрямках».

Про це 5 жовтня в інтерв’ю lb.ua повідомив гендиректор «Укрспецекспорту» Вадим Ноздря.

Він повідомив, що «Укрспецекспорт» вчасно виконав поставку модернізованого ЗРК С-125, додавши, що «успішне виконання цього контракту відкриває нам можливості до масштабування у частині поставок комплексів ППО».

 

С-125 для Туреччини, який був у вересні 2020 р. відвантажений замовнику «Укрспецекспортом»

В.Ноздря також поінформував, що спільне українсько-турецьке підприємство «Щит Чорного моря» у Туреччині вже створено та працює.

«Вже сформовано Раду директорів цього підприємства; з українського боку до неї увійшли гендиректор «Укрспецекспорту», заступник гендиректора держконцерну «Укроборонпром» і генеральний конструктор – генеральний директор ДержККБ «Луч». Основне наповнення – освоєння спільного виробництва ПТРК «Скіф», на першому етапі це крупновузлова зборка. При цьому окремо у нас є ще контракт на поставку Туреччині ПТРК «Скіф», відносно невеликий, але дуже важливо, що є й прямі поставки. Це як раз поступовий шлях до спільного виробництва. Україна має 49% акцій, Туреччина – 51%. Під час нашого візиту наприкінці липня цього року ми, тобто «Укрспецекспорт» та турецька приватна компанія Baykar Makina (виробник безпілотних авіаційних комплексів Bayraktar TB2) завершили виконання останніх юридичних процедур».

Гендиректор держкомпанії також повідомив, що на даний час сторони узгоджують взаємні зобов’язання щодо наповнення ще одного спільного підприємства – на території України.

«Нас цікавить розвиток виробництва ударних безпілотних авіаційних комплексів Bayraktar TB2, оскільки Міноборони України, згідно з Візією розвитку ЗСУ, планує закупити від 6 до 12 таких ударних комплексів найближчим часом, а до комплексу входить чотири безпілотники та одна базова станція. Отже, Україна планує отримати 48 безпілотників, які Міноборони планує поставити на озброєння в ЗСУ. І це вже спільне виробництво, крупновузлова зборка на території України, при цьому вартість кожного комплексу у такому випадку зменшиться на 35%. В тому числі, із врахуванням імпортних комплектуючих, які й сама Туреччина закуповує. Наразі триває вибір місця для локалізації такого виробництва».

Ноздря також додав, що у перспективі Україна експортувати спільну продукцію, зокрема, БАК Bayraktar TB2. «Турецька сторона не заперечує подальшому експорту. Тим більше, що у перспективі українській Bayraktar TB2 може дещо відрізнятися від турецького. З іншого боку, вже існує домовленість із турецькою стороною, що ми не йдемо у ті країни, де вони вже присутні із цією продукцією – у той самий Азербайджан, наприклад».

Згідно із гендиректором «Укрспецекспорту», Baykar Makina, яка є приватним підприємством, готова не тільки йти на ринок України, але й інвестувати, здійснювати спільні розробки, в тому числі, із залученням українських фахівців.

При цьому, на новий стратегічний безпілотник Akinci українське ЗМКБ «Івченко-Прогрес» напряму здійснює поставки турбогвинтових двигунів АІ-450С.

Турецький стратегічний БАК Akinci, до якого Україна постачає двигуни

Поделиться публикацией