УКРОБОРОНПРОМ ПІДТРИМУЄ СИСТЕМНУ ДЕРЕГУЛЯЦІЮ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СФЕРІ ЕКСПОРТУ ТА ІМПОРТУ ОЗБРОЄННЯ І ВІЙСЬКОВОЇ ТЕХНІКИ

Державний концерн Укроборонпром підтримує ініціативу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства щодо дерегуляції експорту товарів військового призначення.

Про це2 березня ц.р. повідомили на офіційному сайті держконцерну.

Нова команда Укроборонпрому послідовно виступає за комплексну трансформацію та лібералізацію існуючої системи державного експортного контролю.

Розроблений Кабінетом Міністрів проект змін до постанови уряду в частині повноважень Укроборонпрому про погодження приватним виробникам товарів військового призначення маркетингу ринку збуту та рівня зовнішніх цін є дієвим та практичним механізмом реалізації бачення Концерном реформи оборонно-промислового комплексу.

Саме на таких принципах в Концерні розпочата й триває реформа спецекспортерів, мета якої – злагоджена координація цінової політики на географічних і товарних ринках, максимізація результатів зовнішньоекономічної діяльності, а також унеможливлення недоброчесної конкуренції.

Це особливо актуально для держави військового часу, перед якою стоїть завдання відродження вітчизняної промисловості та швидкого переозброєння сил оборони України сучасними видами озброєння, військовою та спеціальною технікою.

«На фоні глобальної економічної кризи та об’єктивного падіння індексу промислової продукції експорт продукції військового призначення може стати локомотивом вітчизняної економіки. Минулого року експорт озброєння і послуг концерну зріс на 19% до $908 мільйонів у порівнянні з 2018-м. У цьому році ми прогнозуємо ще 30% росту. Тому ми вітаємо будь-які інструменти, що сприятимуть розширенню ринків українських виробників озброєння та військової техніки«, – наголосив генеральний директор Укроборонпрому Айварас Абромавичус.

Водночас, у Концерні переконані, що точкові кроки не вирішують всього комплексу проблем, що стосуються експорту та імпорту озброєння та військової техніки.

Дерегуляції потребують усі зовнішньоекономічні операції у сфері військово-технічного співробітництва.

Концерн неодноразово звертався до центральних органів державної влади з конкретними пропозиціями та проектами рішень щодо дерегуляції низки норм контролю за міжнародними передачами, які напряму впливають на ефективність та конкурентоспроможність українських виробників озброєння та військової техніки на міжнародних ринках. Зокрема:

    • скасування додаткового погодження з Міністерством оборони України експорту товарів військового призначення та подвійного використання, яких немає у державному оборонному замовленні або у випадках, коли для потреб ЗСУ держава закуповує лише незначний відсоток від виробництва такої продукції підприємствами Укроборонпрому;
    • надання державним замовникам права самостійно укладати зовнішньоекономічні контракти, повністю контролювати всі етапи їх виконання, приймати на себе всі ризики та нести повну відповідальність за організацію імпортних постачань для власних потреб;
    • забезпечити дієві конкурентні механізми компенсації за імпортом озброєння та військової техніки, що дозволить отримувати додаткові інвестиції при здійсненні імпорту озброєнь і військової техніки;
    • реформування Державної служби експортного контролю з метою більш ефективного та своєчасного надання відповідних адміністративних послуг та узгодження процедур і правил з відповідними нормами та стандартами Європейського союзу.

Концерн повністю підтримує процес надання підприємствам-виробникам товарів військового призначення повноважень на право самостійного експорту товарів їхнього власного виробництва. Водночас, у Концерні наголошують на необхідності збереження монополії держави на контроль і координацію зовнішньоекономічної діяльності підприємств всіх форм власності на міжнародному ринку ОВТ.

«За останні роки в Україні з’явилася та виросла низка компаній з виготовлення озброєння та військової техніки, які мають право самостійного експорту власної продукції. Ми як і раніше готові ділитися власним досвідом, знаннями та інфраструктурою виходу на зовнішні ринки», – зазначив заступник генерального директора з маркетингу та збуту Концерну Михайло Морозов.

За його словами, за 2019 рік приватні підприємства 57 разів зверталися до Концерну щодо погодження маркетингу ринку збуту та 57 разів отримали позитивні відповіді. Крім того, 31 запит експортерів на погодження рівня зовнішніх цін був погоджений Концерном у минулому році. На опрацювання цих запитів, як правило, витрачалося не більше 48 годин.

Підприємства-спецекспортери, яким у встановленому законодавством порядку надані повноваження на здійснення міжнародних передач товарів військового призначення, мають бути зосереджені саме на експорті, його збільшенні та географічному розширенні, підвищенні ефективності, переконані в Концерні.

Окремо нагадаємо, директор Концерну Айварас Абромавичус є членом Міжвідомчої комісії з політики військово-технічного співробітництва та експортного контролю (МК ВТС) при Раді національної безпеки і оборони України, одним з головних завдань якої є удосконалення координації та здійснення контролю за діяльністю органів виконавчої влади в галузі  державного експортного контролю, і яка неодноразово підтримувала право самостійного експорту товарів військового та подвійного призначення приватними виробниками.

Довідково:

  • Процедура погодження рівня зовнішніх цін та маркетингу збуту Концерном працює як інформаційно-консультаційний механізм для підвищення ефективності зовнішнього ціноутворення та цінової політики експортерів військової продукції, а не як регуляторна функція. Концерн погоджує не конкретну ціну на товари, а діапазон цін, який є найбільш прийнятним на ринку визначеної країни.
  • Концерн, відповідно до затвердженої процедури, здійснює моніторинг цін зовнішньоекономічних угод та надає рекомендації стосовно рівня зовнішніх цін з метою підвищення загальної рентабельності зовнішньоторговельних операцій та недопущення невиправданої конкуренції між українськими спецекспортерами, а також необґрунтованого заниження цін з їх боку на ринку.
  • При аналізі Концерном розглядається сукупність факторів, зокрема рівень реального та потенційного попиту, кількість контрактів, їх географія, динаміка по роках, наявність актуальної інформації щодо зовнішніх цін тощо, результативність передконтрактної роботи спецекспортерів, цінова політика та підходи спецекспортерів до ціноутворення на ринках певних країн / регіональних ринках, особливості конкуренції на окремих географічних та товарних ринках та багато іншого.
  • Відтак, Концерн є єдиним уповноваженим управлінським суб’єктом господарювання у сфері оборонно-промислового комплексу, що володіє повним циклом інформації на усіх стадіях контрактної роботи: від її започаткування до укладання відповідного зовнішньоекономічного контракту. Це дозволяє робити виважені, аргументовані, висновки та рекомендації під час погодження маркетингу ринку збуту та рівня зовнішніх цін.
  • Центральні органи виконавчої влади у більшості випадків залучаються до цього процесу набагато пізніше: коли зовнішньоторговельні угоди вже укладені та/або розпочинається міжнародна передача товарів, що, у свою чергу, не дає їм можливості визначити, за якими цінами постачатимуться товари.
Поделиться публикацией