УКРАЇНСЬКІ ВИРОБНИКИ БЕЗПІЛОТНИКІВ ВИМАГАЮТЬ ЗРОБИТИ ПРОЦЕС ЗАКУПІВЕЛЬ БІЛЬШ ЗРОЗУМІЛИМ ТА ПЛАНОМІРНИМ

Українські виробники безпілотних літальних апаратів (БПЛА) вимагають від держави бути більш послідовною і передбачуваною під час співпраці з українськими комерційними структурами.

Про це під час круглого столу «Тупик для українських «безпілотників» в Інституті Горшеніна заявив директор науково-виробничого об’єднання «Атлон Авіа» Артем В’юнник.

«На сьогодні вітчизняні компанії, які виробляють БПЛА, з хобі-проєктів, якими вони були в 2014 році, розвинулися в сучасні виробничі комплекси. Вони стали серйозними виробниками, які випускають продукцію, що відповідає військовим стандартам, які мають у своїх структурах режимно-секретні відділи, в яких налагоджена робота з проєктування виробництва тощо», — йдеться в повідомленні.

За словами виробника, нерідко між замовленнями виникають паузи, які «тривають по пів року і виробництво потрапляє в смугу невизначеності».

Водночас, як зазначив директор виробничо-інноваційної компанії «Девіро» Денис Чередниченко, для того, щоб залишатися ефективними, відносини між державою-замовником і виробником повинні якісно змінитися.

«Зараз компанія втрачає ритмічність виробництва — вона змушена тимчасово скорочувати штат працівників і проводити заходи щодо консервації діяльності на певний період. Це, по-перше, дуже негативно впливає на сам виробничий процес і негативно впливає на якість проведення нових розробок, проведення заходів з модернізації техніки, яка вже була поставлена за раніше виконаними контрактами, тощо», — зазначив Чередниченко.

«Хочу ще відзначити, що ми у держави не просимо грошей заздалегідь на проведення конструкторських розробок, на вдосконалення своєї техніки. Все це комерційні компанії вирішують за свій рахунок, і держава має вже готову техніку, яка відповідає міжнародним стандартам, повністю відповідає стандартам, які є чинними в Україні. Ми на це все не просимо грошей, але ми хотіли би знайти порозуміння з замовниками, щоб цей процес закупівель був більш спланованим, був більш зрозумілим. Адже якщо у комерційної компанії в листопаді закінчується контракт, вона здає техніку за замовленням, то компанія має якось планувати, розуміти, чи розраховувати на якесь подальше замовлення. Це дозволить більш ефективно спланувати і постачання, і виробництво», — додав він.

Поделиться публикацией