Суднобудівний завод в Миколаєві припинив своє існування: що буде з недобудованим флагманом України. Все майно установи було оцінено і реалізовано на погашення заборгованостей.
Про це 5 липня ц.р. повідомив портал «Новости-N».
25 червня в Господарському суді Миколаївської області відбулося засідання у справі про банкрутство ПАТ «Чорноморський суднобудівний завод». На ньому ліквідатор підприємства Ольга Протасова відзвітував про його повне та офіційне закриття.
Вся господарська і підприємницька діяльність ПАТ «ЧСЗ» зупинена, всі працівники звільнені, крім того, була проведена повна інвентаризація активів банкрута.
«Залишок коштів в касі та на основному рахунку становить нуль гривень. Майна та коштів не залишилося. Зроблені всі розрахунки з кредиторами. Печатка банкрута знищена за актом, який я також надала в матеріалах справи», – відзначила під час звіту ліквідаторка Ольга Протасова.
Саме на «Чорноморському суднобудівному заводі» у 2011 році почали будівництво головного корабля з серії корветів проєкту 58250, однак у 2014 роботи були припинені. Своєю чергою, у 2018 році Господарський суд Миколаївської області ухвалив рішення про припинення діяльності ЧСЗ.
На момент початку розпродажу майна ЧСЗ, корвет був завершений загально на — 32% (за іншими даними 17%). Увесь цей час складові судна знаходились на території миколаївського підприємства й про їх подальшу долю нічого не повідомлялось. При цьому пресслужба Smart Maritime Group (в склад якої входив ЧСЗ) повідомляла, що побудований корпус корвета буде включений до ліквідаційної маси для подальшої реалізації.
Окрім готових великих деталей на ЧСЗ також зберігається велика кількість окремих частин корвету, метал та закуплені раніше комплектуючи. Всього на будівництво корабля Україна у 2007-2013 роках витратила близько 570 млн гривень (при набагато меншому курсі долара США).
Таким чином корвет мав бути розпилений на брухт і реалізований для виплат боргів приватним компаніям. Однак, за інформацією від місцевих джерел, секції корвету та придбані для будівництва елементи й метал, які наразі перебувають на ЧСЗ, ніхто не чіпав. Начебто всі вони знаходяться на зберіганні у приміщеннях компанії Smart Maritime Group, які залишились за цією групою на території Чорноморського суднобудівного заводу.
Надалі заплановане перевезення секцій корвету та інших складових, які зараз знаходяться на території вже колишнього Чорноморського суднобудівного заводу. Але навряд чи проєкт зазнає розвитку, оскільки з 2014 року будівництво корвету зупинено, нові складові не закуповувалися, а фінансування так і не з’явилося.
Наразі ВМСУ більш зацікавлене в нових турецьких корветах Ada будівництво серії яких для України начебто незабаром має початись. Перспектива у ліцензійному виготовлені турецьких суден економічно більш вигідна нашій державі, але й закривати майже готовий проєкт “Володимир Великий” ніхто не збирається.
Так, Міноборони станом на початок 2021 року провело інвентаризацію недобудованого корабля. Після цього ДП «ДПЦК»(Дослідно-проєктний центр кораблебудування) було доручено завдання опрацювати шляхи добудови корвету на діючих в Україні суднобудівних підприємствах.