СТАЛИ ВІДОМІ ПОДРОБИЦІ УКРАЇНСЬКО-БРИТАНСЬКОГО КОНТРАКТУ

Стала відома компанія чий проєкт запропонувала Велика Британія по будівництву ракетних катерів для потреб ВМС ЗС України.

Про це 3 листопада ц.р. повідомив «Український мілітарний портал».

Відповідну інформацію озвучив колишній головний конструктор Дослідно-проектного центру кораблебудування Сергій Кривко.

За його словами це пропозиція від компанії британської компанії BMT, котра спеціалізується на проєктуванні цивільних та військових суден.

Озвучив назву компанії (дещо змінивши порядок букв) в профільній групі Комітет відновлення і розвитку ВМС України в обговоренні матеріалу «Надо брать! Британия предлагает Украине строить ударные корабли, но руководство страны колеблется» від видання «Думская»:

Одразу поправимо автора коментаря, що у портфоліо компанії на їх офіційному сайті ми знайшли доволі великий обсяг військових замовлень, серед яких проєктування експерементального швидкісного корабля Sea Fighter (FSF-1) для ВМС США, котрий будувала компанія Nichols Brothers:

Також відомо, що BMT проводить промислові дослідження з метою вдосконалення дослідного судна T-AGOS(X) створеного як перспективне судно забезпечення ВМФ США.

Канадійський підрозділ компанії брав участь у проєктуванні арктичних патрульних кораблів за програмою AOPS (Arctic Offshore Patrol Ship), про церемонію введення HMCS Harry DeWolf (430) ми писали на початку серпня 2020 року, а про спуск на воду HMCS «Margaret Brooke» (431) у листопаді 2019 року.

Окрім того ми писали про норвезьке багатоцільове судно забезпечення HNoMS Maud, що будувалось у Південній Кореї за проєктом AEGIR від компанії BMT.

Для Королівського військово-морського флоту Австралії компанія BMT надала широкий спектр основних інженерних послуг і була включена в проєкт по модернізації придбаного у Великої Британії майбутнього десантного корабля HMAS Choules (L100).

Серед проєктів компанії перспективний мінний тральщик Venari-85, в концепції якого закладено використання різного виду безпілотних платформ: підводних, надводних та повітряних. Все це у поєднанні на думку розробників дозволить йому ефективно виявляти та знищувати морські міни на значних відстанях.

Тобто досвіду у проєктуванні, та після супроводження реалізації концепції, а також модернізації різних типів кораблів у цієї компанії достатньо і слова «окрім напівспортивних патрульних катерів для Сходу та Африки нічого не проєктувала» пана Сергія Кривка є м’яко кажучи неправдивими.

Але повернемось до ракетних катерів, які компанія запропонувала для будівництва в інтересах Військово-Морських Сил ЗС України.

Видання «Думская» озвучила дані, що ракетний катер запропонований Україні має довжину у 50 метрів метрів та водотоннажністю близько 400 тонн, серед доступних у вільному доступі проєктів на сайті компанії BMT немає.

Найбільше відповідає цим параметрам проєкт NG957 по патрульному катеру довжиною 48 метрів та максимальною швидкістю більше 35 вузлів. Ці катери вже будувались у Туреччині для Катару на суднобудівному підприємстві ARES як Ares 150 Hercules:

Ймовірно проєкт запропонований для ВМС ЗС України буде розроблений на основі саме NG957.

Що ж до турецької компанії, то вона на базі британського проєкту пропонує одразу декілька варіантів патрульного катеру: для тактичного патрулювання, з можливістю приймання легких гелікоптерів, та швидкісний ударний катер з 8 легкими протикорабельними ракетами:

У мережі також є зображення з перпендикулярним розташуванням пускових установок протикорабельних ракет на проєкті Ares 110 FAMB:

Тобто можна концептуально оцінити, який ракетний катер пропонується ВМС ЗС України на противагу різним проєктам представленими заводом «Кузня на Рибальському» та ДПЦК з Миколаєва.

 

Поделиться публикацией