Росія практично втратила школу військо-транспортної авіації. В сучасних російських КБ відсутні необхідні знання, досвід та кваліфікація для новітніх розробок військо-транспортних літаків.
Про це в інтерв’ю ІА «ОПК» повідомив Дмитро Ківа, який з 1987 по 2005 роки був головним конструктором ДП «Антонов», а з 2005 по 2017 роки був генеральним конструктором державного підприємства «Антонов», а також є діючим академіком Національної академії наук за профілем літакобудування. Коментуючи загибель нового літака Іл-112В, він висловив співчуття рідним та друзям загиблих пілотів та зробив припущення, що загибель екіпажу та повітряної машини відбулася «скорше внаслідок недосконалого літака, ніж дій екіпажу». «Я не знаю наразі остаточної причини загибелі літака та можу тут помилятися у визначенні причин, однак багато фактів свідчать про нездатність російських КБ нині створювати сучасні військо-транспортні літаки», — додав конструктор.
«Росія давно мучиться з літаком ІЛ-112, він, за наявною інформацією, виявився перевантаженим більш, ніж на три тони, тому взагалі важко казати про корисне навантаження. Школа сучасної військово-транспортної авіації в РФ практично відсутня. Вони й так давно не робили військово-транспортних літаків. Був Іл-76, створений ще 50 років тому, а всі інші машини вироблялися в Україні. Іл-76 – літак вже старий, хоч і ще експлуатується. Новий літак на заміну Іл-76, який називається Іл-476 – це фактично той же Іл-76. Але нового нічого немає, і після відходу від справ Генріха Новожилова в Росії немає кому розробляти літаки такого рівня», — пояснив він, додавши, що за характеристиками Іл-112В слабший навіть за давно існуючий Ан-32.
Крім того, Дмитро Ківа зазначив, що досить скептично віднісся до можливості реалізації нового російського проекту ПАК ТА, який згідно з заявами російських чиновників, має замінити відомий транспортник розробки українського підприємства «Антонов» Ан-124.
«За інформацією, яку мені вдалося дізнатися, він не кращий за Ан-124. В РФ немає розрахунків, дослідних робіт, які стосуються важких літаків. Далі щодо характеристик: вони кажуть, що довжина фюзеляжу нового літака становитиме 57,6 метрів, а в «Руслана» 68,5 метрів, тобто на 11 метрів більше; розмах крил у них 68 метрів, в «Руслана» 73,7 метрів; злітна маса у них 250 тон, у в «Руслана» 402 тони, нарешті, у проєкті ПАК ТА корисне навантаження у російського літака визначена 80-120 тон, тоді як у Руслана» вона вже нині 150 тон. ПАК ТА планує літати 12 тисяч кілометрів, а «Руслан» здатен долати 15,4 тисяч кілометрів. У мене питання: як такий літак може бути кращим за «Руслан»? Взагалі складається враження, що такі висловлення некомпетентні, а проєкт зробили якісь студенти», — висловив думку фахівець, додавши, що поки в РФ немає й готового двигуна для такого літака.
Підсумовуючи співбесідник наголосив, що наразі в Росії немає й дослідного виробництва (виробництво, яке існує на конструкторських бюро для випробувань дослідних зразків техніки – ІА «ОПК»).
«Я вважаю, що на сьогодні у сфері військово-транспортної авіації Росії нічого не вдасться зробити», — наголосив Дмитро Ківа. Яскравим прикладом російських проблем є відмова Індії співпрацювати з РФ у проєкті створення військо-транспортного літака.
Нагадаємо, що дослідний зразок нового російського військово-транспортного літака Ил-112В розбився біля Москви 17 серпня. Це третій після Sukhoi Superjet і МС-21 небойовий літак, повністю спроєктований в Росії після розпаду СРСР. Він повинен був брати участь в форумі «Армія-2021».