Москва просить повернути більше сотні раніше проданих двигунів із Єгипту, Пакистану, Білорусі та Бразилії. Про це пише видання The Wall Street Journal.
Зокрема, коли на початку вторгнення в Україну армія РФ втратила десятки гелікоптерів, Росія звернулася за допомогою до Єгипту.
У квітні 2022 року російська делегація прибула до Каїру і провела переговори з президентом Єгипту Абдель Фаттах Ас-Сісі про повернення 150 раніше проданих країні двигунів для Ми-17. При цьому спочатку Єгипет нібито планував поставити до Росії ракети, але відмовився від цієї ідеї під тиском США. Переговори у Каїрі були частиною більш широких спроб Росії звернутися за допомогою до своїх давніх клієнтів, які десятиліттями купували російські літаки, ракети і системи протиповітряної оборони.
Умови угоди джерела видання описують так: Москва прощає Каїру заборгованість з оплати колишніх поставок зброї (частина переказів зірвалася через обмеження в роботі російських банків із системою SWIFT), продовжує постачати до Єгипту пшеницю і не відкликає своїх військових радників, а Каїр швидко повертає 150 двигунів.
Крім того, Єгипет відмовив США у проханні поставити зброю в Україну. За підсумками переговорів очікується, що двигуни повернуться до РФ у грудні. З початку війни Росія також вела переговори з Пакистаном, Білоруссю та Бразилією, розповів WSJ колишній офіцер російської розвідки.
У Пакистану РФ запросила чотири двигуни від раніше проданих гелікоптерів Ми-35М, Білорусь — шість двигунів від Ми-26, а Бразилія — 12 двигунів від списаних Ми-35М. У МЗС Бразилії заявили, що відмовилися від угоди. Потреба Росії в озброєннях також вплинула на її експорт, що в деяких випадках призвело до зриву угод, особливо щодо систем озброєнь для сухопутних військ. При цьому у серпні цього року Військово-повітряні сили Білорусі отримали партію російських гелікоптерів Mи-35М.