Потенціал суднобудівної галузі України значно вищій ніж оцінюють експерти.
Про це 31 серпня ц.р. під час круглого столу Військово-морського підкластеру ГС «Морський кластер України» в рамках міжнародного транспортного форуму TRANS EXPO ODESA 2021 зазначив заступник генерального директора ТОВ «НІБУЛОН» Михайло Різак.
У ході виступу він, зокрема, зазначив наступне:
«Станом на сьогодні підприємство ТОВ «Нібулон» побудувало 85 одиниць флоту, який повністю забезпечує вантажопотік цієї компанії. Ми закінчили програму і сьогодні відчуваємо потребу в замовленнях щодо суднобудування та кораблебування. Також треба сформувати внутрішній попит на суднобудвання. Тільки маючи надійну базу внутрішнього попиту на суднобудування ми зможемо організувати кораблебудування», — висловив переконання спікер.
Крім того, М. Різак запевнив, що однією з проблем суднобудівних заводів, які на сьогодні спостерігаються в Україні – це відсутність гарантованого, надійного джерела фінансування кораблебудування. «Для збереження і розвитку суднобудування – це гарантування повного фінансування кінцевого продукту. Тобто, щоб цей продукт вийшов и не займав площу заводу. Для компанії «Нібулон» це дуже важливо. Якщо якесь судно буде «заморожене», то це зупинить роботу всього заводу», — наголосив кораблебудівник.
«Розуміючи проблему дефіциту бюджетних коштів на розвиток і замовлення кораблебудування міжнародними партнерами було запропоновано ряд інститутів, фінансових інструментів, які були реалізовані через міжурядові угоди. На сьогоднішній день – це одне з найкращих фінансових вирішень, поки держава не знайде інших шляхів сталого фінансування кораблебудування. Що стосується міжнародного співробітництва, то інструменти, які сьогодні використовуються, на наше переконання, є найбільш ефективними», — додав заступник генерального директора ТОВ «НІБУЛОН».
Говорячи про стан суднобудівної галузі, він підкреслив критичний ідентифікатор взагалі проблеми суднобудування України. На сьогодні замовниками суднобудування є тільки вантажовласники. Компанія «Нібулон» та інші компанії, які сьогодні будують судна – це є виключно вантажовласники.
М. Різак також наголосив, що шлюзи є критичною інфраструктурою і потребують захисту. «Якщо ми рухаємося в НАТО, то ми повинні захищати принципами, якими користуються в НАТО. Ми не повинні допускати судноплавство під іноземним прапором. Це є питання не тільки оборонної безпеки, а й економічної. Судноплавство під прапором України – це податкові надходження для держави. Це досить вагома складова наповнення бюджетів усіх рівнів», — висловив своє переконання виступаючий.
«Я хотів підкреслити, що такі зобов’язання України щодо реалізації європейських умов допуску до внутрішнього ринку передбачені регламентом ЕС №39213577, які передбачені в законі України №1629 від 2004 року», — додав заступник генерального директора ТОВ «Нібулон».
«26 серпня ц.р. вийшов Указ Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 липня 2021 року «Про Стратегію зовнішньополітичної діяльності України», який чітко окреслив напрямок руху нашої держави до НАТО та ЕС. Це важливо, тому що поряд з охороною портових акваторій, у нас є безпрецедентне рішення як для країн НАТО, так і для країн ЕС. Важливо розуміти, що жодна країна НАТО та ЕС не допускає до внутрішніх водних шляхів судна під іноземним прапором. Це є критично важливим, тому що однією із задач є захист річки. Україна має велике дзеркало води. Наприклад, дніпровські шлюзи мають дзеркало води сім тисяч квадратних кілометрів і сорок три кілометри кубічних. Це 94 відсотки запасів питної води, якщо рахувати за дзеркалом, і понад 90 відсотків об’єму запасів води для України», — заявив він.