На фоні російсько-української війни авіабудівні підприємства Грузії забрали більшу частину контрактів з обслуговування радянської техніки.
Про це 11 грудня ц.р. повідомив “Мілітарний”.
В умовах коли оборонно-промислові комплекси України та Росії повністю навантажені державними замовленнями, Грузія займає вивільнену нішу обслуговування радянської авіації в країнах Азії та Африки.
Так, в репортажі одного з місцевих телеканалів на потужностях грузинського авіаційного підприємства Tbilisi Aircraft Manufacturing в кадр потрапили гелікоптери та літаки одразу п’яти країн.
На підприємстві в Тбілісі проходять капітальний ремонт та модернізацію одразу кілька типів літаків та гелікоптерів з різних країн. Зокрема, у кадр потрапили:
- 5−6 Ми-24 Угорщини
- 5 Ми-17 повітряних сил Південного Судану
- Ми-35 та Ми-8Т із Джибуті
- 3 Ка-27 з Азербайджану.
- Су-25 ДР Конго
- L-39 повітряних сил Грузії
Грузинська компанія Tbilisi Aircraft Manufacturing вже давно надає послуги з підтримки та модернізації радянських зразків авіаційної техніки для Конго, Чаду та Азербайджану.
Однак, традиційними виконавцями замовлень для Угорщини, Судану та Джибуті були українські та російські авіаремонтні підприємства.
Автори публікації зауважили, що в Грузії відсутні підприємства, що виробляють більшість запчастин та агрегатів необхідних для ремонту зазначеної вище техніки.
Відповідно, не можна виключати опосередкованого залучення українських та російських експортерів та виробників до виконання замовлень. Так, наразі головним виробником авіаційних двигунів для гелікоптерів сімейств Ми-24, Ми-35, Ми-8 та Ми-17 є українська компанія “Мотор Січ”.