НА ЗАМОВЛЕННЯ АРМІЇ ВЖЕ ЗІБРАНО БЛИЗЬКО 30 САУ «БОГДАНА» — ЗМІ

Представники Краматорського заводу важкого верстатобудування розповіли, що в українській армії «Богдана» є однією з найбільш застосовуваних САУ 155-го калібру, а на фронті їх уже десятки.

Про це 12 грудня ц.р. повідомила «Європейська правда».

За даними джерел «ЄП» в силах оборони, на замовлення армії зібрали близько 30 цих САУ. Також редакції стало відомо про розробку причіпної версії «Богдани».

Окрім цього, відомо, що наразі виробники «Богдани» випускають шість гаубиць на місяць, а в планах є збільшення виробництва.

В матеріалі йдеться, що одним з найбільш інтригуючих питань серійного виробництва є базове шасі. Річ у тім, що КрАЗ, який надав свою вантажівку для прототипу «Богдани», у 2021 році оголосив про банкрутство. Виробництво машин заморозили, тож покладатися на нього не було сенсу. Для серійного виробництва довелося шукати інший варіант.

У цей момент у проєкті з’явилася «Українська бронетехніка» – компанія отримала завдання розробити та почати виробництво броньованих кабін для нового шасі.

У пошуках вантажівки вибір спочатку впав на білоруський МАЗ. Українські компанії не купують ці машини з початку 2022 року, однак кілька штук знайшли на складах. Саме «Богдани» на МАЗі першими законтрактувало Міноборони. Це було одноразове рішення, щоб пришвидшити постачання артилерії в ЗСУ.

Згодом з’явилися «Богдани» на чеському шасі Tatra T815-7 з готовими бронекабінами від виробника. Міноборони виділило ці вантажівки з власних складів – вони купувалися задовго до великої війни.

Про броньовані «Татри» військові відгукувалися схвально, однак ці машини вдвічі дорожчі за білоруські і мають великий цикл виробництва – понад рік. Тому маловірогідно, що вони стануть основними для «Богдани».

За словами директора «Української бронетехніки» Владислава Бельбаса, концепція «Богдани» передбачає можливість встановлення гармати на різні шасі, щоб не втрачати темп випуску. Рішення для продовження серійного виробництва вже знайдене.

Також зберігається можливість повернення «Богдани» на КрАЗ. Завод здатен виробляти базове шасі для багатьох розробок українського ОПК, але для початку його потрібно відновити після банкрутства та ракетних обстрілів.

Поделиться публикацией